خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

دانشجویان در مقوله سلامت مشارکت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۰۳۹

سلامت در کنار معیشت مردم یکی از اولویت‌های مهم این دولت است، زیرا هزینه سلامت هم یکی از اقلام هزینه‌های سبد خانوار است که در این دولت بیش از پیش مورد توجه قرار دارد.

وزیر بهداشت، دانشجویان را بخشی از دولت به ویژه دولت سلامت محور تدبیر و امید دانست و بر مشارکت دانشجویان در مقوله سلامت تاکید کرد.

به گزارش ایلنا؛ سید حسن هاشمی در مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی کشور ضمن تبریک روز پزشک به تمامی پزشکان و دانشجویان پزشکی، برای آنان توفیق در انجام وظایف به ویژه مراقبت از سلامت ایرانیان را آرزو کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هیچ دولتی نمی‌تواند بدون لحاظ کردن امر پیشگیری در حوزه سلامت موفق باشد، گفت: پیشگیری میسر نیست جز با خود مراقبتی و توانمند شدن مردم از طریق ارایه آموزش‌های خود مراقبتی و آموزش‌هایی که به سلامت مردم کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ هر اقدامی می‌تواند یک پیوست سلامت داشته باشد، بنابراین امیدواریم تمام نهادهای فرهنگی کشور و تمامی ارگان‌هایی که تریبون در اختیار دارند، اعم از شنیداری، تصویری و مجازی، به مقوله سلامت مردم نیز فکر کنند، چراکه اعلام یک خبر، نمایش یک تصویر و یا بیان یک باور، هم می‌تواند به سلامت روح و روان و جسم یک جامعه کمک کند و هم می‌تواند آسیب زننده باشد.

هاشمی با اشاره به توانمندی این حوزه، موضوع استفاده از روغن‌های پالم که اخیرا مطرح شد را یکی از موارد مهم در امر پیشگیری در کشور عنوان کرد و افزود: امروز مردم نسبت به سه دهه گذشته آگاه‌تر شده‌اند و نسبت به سلامت خود و خانواده‌هایشان بسیار حساس هستند و علاقمندند مسئولان نسبت به مشکلات آنها توجه داشته و در راه رفع این مشکلات قدم بردارند. بنابراین مردم نسبت به این اقدامات فرهنگی حساس هستند.

هاشمی اظهار امیدواری کرد تا همه اعضای دولت بتوانند در انجام وظایفشان که خدمت به مردم است موفق و کوشا باشند.

وزیر بهداشت در سخنان خود دانشجویان را نیز بخشی از دولت به خصوص دولت سلامت محور تدبیر و امید دانست و با تاکید بر مشارکت دانشجویان در مقوله سلامت اظهار کرد: سلامت در کنار معیشت مردم یکی از اولویت‌های مهم این دولت است، زیرا هزینه سلامت هم یکی از اقلام هزینه‌های سبد خانوار است که در این دولت بیش از پیش مورد توجه قرار دارد.

وزیر بهداشت در خاتمه سخنان خود از تلاش‌های معاونت دانشجویی وزارت بهداشت و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و تمامی دست اندرکاران برگزاری این جشنواره تقدیر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز