خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بازتوانی قلب تهران:

بازتوانی قلبی ۲۵درصد مرگ و میرها را کاهش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۶۳۴

بازتوانی قلبی همچنین میزان شدت بیماری را تا ۸ درصد و هزینه بیماری‌ را تا یک دهم کاهش می‌دهد.

رئیس مرکز بازتوانی قلب تهران گفت: بازتوانی قلبی ۲۵ درصد مرگ و میر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

" مصطفی نجاتیان در حاشیه مراسم بزرگداشت روز جهانی فیزیوتراپی که به همت انجمن فیزیوتراپی ایران در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد؛ با بیان اینکه فیزیوتراپی دارای فیدهای مختلفی است؛ افزود: کلیه افرادی که دچار حوادثسکته های قلبی می شوند و یا اینکه بعد از عمل جراحی هایی مانند قلب و یا آنژیوپلاستو می شوند و به نوعی دچار نارسایی قلبی هستند؛ به دلیل مشکلات بعد از بیماری و درمان نیازمند فیزیوتراپی قلبی هستند تا بتوانند به زندگی برگردند.

رئیس مرکز بازتوانی قلب تهران خاطرنشان کرد: آسیب جسمی و روانی بیماریهای قلبی به قدری زیاد است که می تواند فرد را از زندگی عادی باز دارد لذا تنها راه همان باز توانی قلبی است تا بتواند از لحاظ فیزیکی و روانی بیمار را حمایت کند.

وی گفت: امروز بازتوانی قلبی هم به عنوان پیشگیری از بیماری قلبی و هم به عنوان درمان ومکمل درمان پذیرفته شده است.

نجاتیان تاکید کرد: بسیاری از بیمارانی که دچار فشار خون، دیابت و چربی خون هستند به سمت بیماری قلبی پیش می روند لذا فیزیوتراپ قلبی و بازتوانی قلبی می تواند در تعدیل این ریزفاکتورها به افراد کمک کند.

رئیس مرکز بازتوانی قلب تهران با بیان اینکه بازتوانی قلبی می تواند ۲۵ درصد مرگ و میر را در بیماریهای قلبی کاهش دهد؛ افزود: بازتوانی قلبی همچنین میزان شدت بیماری را تا ۸ درصد و هزینه بیماری‌ را تا یک دهم کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: خوشبختانه ایران راه اندازی باز توانی قلب در مرکز قلب را شروع کرده و شاخصی را به نام فیزیوتراپی قلب از سال ۸۴ راه اندازی کردیم.

نجاتیان افزود: هم اکنون رشته فیزیوتراپی در چهار دانشگاه تهران تدریس می شود و دانشجویان تحت تعلیم بازتوانی فیزیوتراپی قلبی قرار می گیرند.

وی با تاکید درمان بیماری قلبی بدون فیزیوتراپی و بازتوانی قلبی درمان ناقصی است؛ خاطرنشان کرد: در تمام مراکز درمانی دنیا بیماران قلبی به این مراکز ارجاع داده می شوند چراکه بدین طریق از مشکلات ومسائل جسمی، روانی و مالی بیماران کاسته می شود.

رئیس مرکز بازتوانی قلب تهران در پایان طی ارائه آماری اظهار داشت: هم اکنون چیزی حدود ۳۵۰۰ بیمار در ماه در مرکز قلب تهران در زمینه بازتوانی داریم که بالاترین تعداد بیمار در مراکز بازتوانی قلبی دنیاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز