خبرگزاری کار ایران

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور:

امروز فیزیوتراپیست‌ها در توانبخشی حرف اول را می‌زنند

کد خبر : ۲۰۱۶۳۹

میزان معلولین جامعه به ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده اما این بدان معنا نیست که معلولیت افزایش پیدا کرده بلکه این افزایش در سایه ارائه خدمات توانبخشی اتفاق افتاده است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور فیزیوتراپی را رکن اصلی توانبخشی دانست و گفت: پیشرفت اطلاعات توانبخشی مدیون همت فیزیوتراپیست‌هاست.

یحیی سخنگویی در حاشیه مراسم بزرگداشت روز جهانی فیزیوتراپی گفت: امروز میزان معلولین جامعه به ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده اما این بدان معنا نیست که معلولیت افزایش پیدا کرده بلکه این افزایش در سایه ارائه خدمات توانبخشی اتفاق افتاده که بر این اساس می توان گفت: متوسط طول عمر معلولین افزایش یافته است.

وی باردیگر با بیان اینکه تعداد معلولین در جامعه افزایش پیدا کرده است؛ با تاکید بر اهمیت نقش فیزیوتراپیست ها ابراز داشت: امروز فیزیوتراپیست ها در توانبخشی معلولین حرف اول را می زنند.

وی ادامه داد: فیزیوتراپیست ها درتوانبخشی سالمندان، افراد دارای ضایعه نخاعی، چند معلولیتها و سایر معلولین جسمی حضوری فعال دارند و استقلال فیزیکی معلولین به واسطه ارائه خدمات فیزیوتراپیست ها کسب و یا حفظ می شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: بدیهی است در بعد دیگر توانبخشی ناراحتی های عصبی، اسکلتی و عضلانی به واسطه ورود فیزیوتراپیستها هم هزینه درمانی کاهش می یابد و هم از اعمال جراحی زاید جلوگیری می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هشت درصد افراد جامعه را سالمندان تشکیل می دهند؛ گفت: با توجه به روند حرکت جامعه به سوی سالمندی و بروز مشکلات ناشی از سالمندی نظیر مشکلات جسمی و دردهای اسکلتی عضلانی لازم است برای آینده تدابیری اندیشیده شود تا افراد سالمند از لحاظ توانبخشی با چالش روبرو نشوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز