خبرگزاری کار ایران

معاون پرستاری وزیر بهداشت خبرداد:

ورود ۱۷ هزار پرستار به ناوگان سلامت کشور

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۵۳۳

در حال حاضر کمبود شدید پرستار در مراکز درمانی و بیمارستان های کشور وجود دارد که امید است با جذب و بکارگیری این پرستاران کمبودها تا حدودی مرتفع شود.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ورود ۱۷ هزار پرستار به ناوگان سلامت کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، «محمد حاجی آقاجانی» گفت: در حال حاضر کمبود شدید پرستار در مراکز درمانی و بیمارستان های کشور وجود دارد که امید است با جذب و بکارگیری این پرستاران کمبودها تا حدودی مرتفع شود.

طرح تحول سلامت از ۱۵ اردیبهشت ماه سال‌جاری در تمام بیمارستان های دولتی دانشگاهی در حال اجرا است. دسترسی عادلانه مردم به خدمات ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم و در نهایت، توسعه، جذب و ماندگاری پزشک متخصص از اهداف طرح تحول نظام سلامت است اما یکی از بزرگ ترین مشکلات این طرح کمبود نیروی انسانی به ویژه پرستار در مراکز درمانی است. مشکلی که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آن اذعان دارد.

وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی امیدوار است تا با جذب دانشجویان پرستاری، پرستاران طرحی و همچنین شرکتی تا حدودی این کمبود را در بیمارستان های تابعه اش جبران کند.

۲۴۰ هزار پرستار فعال در کشور

«محمد میرزا بیگی» معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز پیشتر شمار پرستاران فعال در مراکز دولتی و غیردولتی را ۱۴۰ هزار نفر برشمرد.

وی کمبود پرستار را همچنان از معضلات نظام سلامت عنوان کرد وگفت: در زمان حاضر تعداد پرستاران به ازای هر تخت، نیم تا ۴/۱ پرستار است و میانگین این خدمات در کشور نیز به ازای هر تخت بیمارستانی بین ۸ / ۰ تا ۹ / ۰ است.

وی افزود: در طرح تحول نظام سلامت قرار است میانگین خدمات پرستاری به ازای هر تخت از ۹/۰ به ۵/۱ برسد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ارتقا این میانگین تا آخر سال نیز گفت: تلاش می شود که تا آخر سال این میانگین به ۲۵/۱ ارتقا یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز