خبرگزاری کار ایران

مرگ دو دانش‌آموز در دوره آموزشی دادرس جوانان هلال احمر

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۶۲۱

دو دانش‌آموز عضو هلال احمر استان مرکزی که برای دوره آموزشی طرح دادرس به بندر انزلی اعزام شده بودند؛ در دریا غرق شدند.

دو دانش‌آموز عضو هلال احمر استان مرکزی در دریا غرق شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بعدازظهر روز گذشته(۱۹ شهریور) دو نفر از دانش‌آموزان عضو هلال احمر استان مرکزی که برای شرکت در دوره‌های آموزشی طرح دادرس به بندر انزلی اعزام شده بودند؛ بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش؛ ده نفر از این دانش آموزان با مربی وارد دریا می‌شوند که با وجود مخالفت سرپرست تیم خارج از اردوگاه و در منطقه ممنوعه شنا می‌کردند که دچار حادثه شده و هشت نفر از آنها نجات پیدا می‌کنند.

طبق اخبار واصله نجات غریق در مکان اردوگاه هلال احمر حضور نداشته است. یکی از دانش‌آموزان در دم جان خود را از دست داده و دانش‌آموز دیگر دچار مرگ مغزی شده و جان خود را از دست داده است.

مسئولان هلال احمر در پی وقوع این حادثه اطلاعیه‌‌ای منتشر و این حادثه را تسلیت گفتند.

روابط عمومی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر به دنبال حادثه روز گذشته؛ برای ۲ دانش‌آموز حاضر در مسابقات المپیاد آماده اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ادره‌کل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه سازمان جوانان آمده است: «متاسفانه روز گذشته در مسابقات المپیاد آماده که با حضور حدود ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان سراسر کشور در قالب ۳۲ تیم در حال برگزاری است، چند نفر از دانش‌آموزان خارج از قالب برنامه مسابقات و علی‌رغم اعلام مخالفت‌های مکرر سرپرست تیم اعزامی هلال احمر استان مربوطه، از محدوده اردوگاه محل برگزاری مسابقات خارج شده و در زمان و مکان شنا ممنوع به شنا پرداخته اند که با توجه به شرایط جوی دریا دو نفر از آنان به نام‌های آقایان بهنام شاملو و ابوالفضل روشنایی دچار غرق‌شدگی شدند.

بلافاصله پس از این اتفاق و اطلاع نجاتگران و امدادگران هلال احمر مستقر در محل، عملیات امداد و احیا آغاز گردید و در ادامه نامبردگان در حالیکه عملیات CPR برای آنها ادامه داشته به بیمارستان شهید بهشتی انزلی منتقل شدند که متاسفانه علیرغم تلاش های صورت گرفته تیم پزشکی یک نفر از ایشان به عملیات احیا پاسخ نداده و دارفانی را وداع گفت و نفر دوم نیز پس از عملیات احیا تا صبح امروز تحت مداوای گروه پزشکی بیمارستان قرار گرفت که متاسفانه در نهایت ایشان نیز فوت کرد.

لازم به ذکر است بلافاصله پس از اطلاع از حادثه، ریاست سازمان به همراه مدیران ارشد این سازمان جهت بررسی و پیگیری های لازم عازم محل برگزاری مسابقات در انزلی شدند و با حضور در بیمارستان در جریان روند اقدامات صورت گرفته قرار گرفتند.

سازمان جوانان هلال احمر ضمن تسلیت به خانواده این دو عزیز از دست رفته، علو درجات در بهشت برین برای ایشان و صبر جزیل برای بازماندگان از خداوند متعال خواستار است.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز