خبرگزاری کار ایران

معاون وزیربهداشت مطرح کرد:

تعداد زیادی از کودکان زیر ۵ سال در زمره سیگاری‌های تحمیلی

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۲۸۵

تعداد زیادی از کودکان زیر ۵ سال نیز در زمره سیگاری‌های تحمیلی محسوب می‌شوند / متاسفانه در کشور هنوز مطالعه جامعی در مورد مضرات اقتصادی مصرف دخانیات انجام نشده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سلامت مردم تنها دغدغه وزارت بهداشت نیست، بلکه دغدغه حاکمیت است و باید از این فرصت به عنوان یک سرمایه اجتماعی برای کنترل مصرف دخانیات استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت، «علی اکبر سیاری» با بیان اینکه در سال ۷۹، تعداد نخ مصرفی سیگار ۳۰ میلیارد نخ بوده و در سال ۸۹ و ۹۰ این میزان به ۶۰ میلیارد نخ رسیده است، افزود: این روند نشان می‌دهد که مصرف سیگار در کشور با شیب تندی رو به افزایش است.

وی تصریح کرد: تولید سیگار در سال ۸۰،۱۳ میلیارد نخ و در سال ۸۷ به ۳۱ میلیارد نخ رسید که این میزان علاوه بر حجم سیگارهای وارداتی است که از مبادی قانونی و غیرقانونی وارد کشور می‌شوند.

سیاری با بیان اینکه در سال ۹۰ حدود ۱۰ درصد مردم در سنین ۱۵ تا ۶۴ سالگی سیگار مصرف می‌کردند، خاطرنشان کرد: اکنون برآورد می‌شود که هفت میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بخصوص زنان، جوانان و نوجوانان سیگار مصرف می‌کنند.

وی گفت: تعداد زیادی از کودکان زیر ۵ سال نیز در زمره سیگاری های تحمیلی محسوب می‌شوند.

سیاری با بیان اینکه علت مرگ ۵۰ درصد افراد سیگاری، دخانیات است، افزود: متاسفانه در کشور هنوز مطالعه جامعی در مورد مضرات اقتصادی مصرف دخانیات انجام نشده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: ضروریست ستاد ملی مبارزه با دخانیات، اطلاعات به روز در زمینه مصرف دخانیات داشته باشد زیرا از سال ۹۰ هیچکدام از این اطلاعات ساماندهی و مطابق با روز نشده است.

سیاری با بیان اینکه جلسات ستاد باید هر سه ماه یکبار با حضور تمام وزرای مربوطه تشکیل شود، گفت: در این صورت، با حساس کردن دولت و استفاده از ظرفیت شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، می توانیم به نتایج بهتری به منظور کنترل و مبارزه با دخانیات برسیم.

به گفته وی، سلامت مردم تنها دغدغه وزارت بهداشت نیست، بلکه دغدغه حاکمیت است و باید از این فرصت به عنوان یک سرمایه اجتماعی برای کنترل مصرف دخانیات استفاده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز