خبرگزاری کار ایران

کم توجهی به حمایت‌های روانی پس از بلایا

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۶۷۸

غفلت از حمایت های روانی پس از وقوع بلایا، آسیب های اجتماعی به دنبال خواهد داشت / طرح ملی سحر در زمینه ساماندهی حمایت های روانی و اجتماعی پس از وقوع بلایا اجرا می‌شود.

معاون سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی گفت: به حمایت‌های روانی پس از وقوع بلایا در کشور تاکنون کمتر توجه شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی، امیر لله‌گانی در مراسم افتتاح دوره آموزش مقدماتی طرح سحر جمعیت هلال احمر در ساوه در استان مرکزی افزود: غفلت از حمایت های روانی پس از وقوع بلایا، آسیب‌های اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: کنترل استرس و مواجهه با بحران های روانی افراد آسیب دیده می تواند از بسیاری آسیب‌های ناشی از فشار حوادثمانند گرایش به اعتیاد جلوگیری و چرخه رسیدگی به حوادثرا کنترل کند.

وی گفت: بخشی از وظیفه امداد و نجات جمعیت هلال احمر در زمینه آسیب های جسمی است اما جنبه روانی تاکنون حلقه مفقوده‌ای بوده که با اجرای طرح سحر سازمان جوانان، در این زمینه نیز شاهد ارائه خدمات به افراد آسیب‌دیده پس از بلایا خواهیم بود.

لله‌گانی با بیان اینکه در بیشتر کشورها به حمایت‌های روانی پس از بلایا توجه ویژه می‌شود، اظهارکرد: در طرح سحر اعضای جوان سازمان و دانش آموختگان جامعه شناسی، علوم اجتماعی و مددکاری اجتماعی درقالب تیم های ۲۶ نفره شامل ۱۳ زن و ۱۳ مرد سازماندهی می‌شوند.

وی ادامه داد: دوره اول این طرح به مدت سه روز برای آموزش‌های مقدماتی برای حدود ۸۰ نفر از داوطلبان هر مرحله با حضور سه استان کشور برگزار می‌شود و امروز نیز با حضور استان‌های قزوین، زنجان و مرکزی در شهرستان ساوه آغاز شد.

وی ادامه داد: تاکنون طرح ملی سحر برای ۹ استان اجرا شده و بتدریج در ۳۱ استان اجرا خواهد شد که پس از طی دوره‌ها، این تیم‌ها باید آمادگی خود را در طول سال نیز حفظ کنند تا در صورت وقوع حادثه وارد عمل شوند.

وی افزود: همچنین کنترل استرس و مواجهه با بحران های روانی افراد آسیب دیده می تواند از بسیاری از آسیب های جانبی ناشی از فشار حوادثجلوگیری و چرخه رسیدگی به حوادثرا کنترل کند.

جمعیت هلال احمر ساوه به دلیل توانمندی های موجود، یکی از مراکز آموزشی سازمان جمعیت هلال احمر کشور به شمار می رود.

طرح ملی سحر در زمینه ساماندهی حمایت های روانی و اجتماعی پس از وقوع بلایا اجرا می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز