خبرگزاری کار ایران

با اشاره به گرفتن دفترچه بیمه خاص برخی بیماران تالاسمی؛

برخی بیماران تالاسمی استرس شدیدی را در چرخه درمانی خود تحمل می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۵۰۲

فاصله‌ای که بین وزارت بهداشت و وزارت رفاه وجود دارد باید به نحوی پر شود و سازمان‌های بیمه گر باید به نظرات کار‌شناسان وزارت بهداشت و انجمن‌های صنفی بیماران توجه داشته باشند.

رئیس انجمن تالاسمی ایران گفت: برخی بیماران تالاسمی به دلیل نداشتن دفترچه بیمه خاص با مشکل مواجه شده‌اند.

مجید آراسته در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به دغدغه همیشگی بیماران تالاسمی در رابطه با مشکلات بیمه‌ای، اظهار داشت: متاسفانه معضلی را که در ارتباط با دفترچه بیمه خاص برخی بیماران تالاسمی از ابتدای سال تذکر دادیم، برطرف شده و همچنان ادامه دارد.

رئیس انجمن تالاسمی ایران ادامه داد: بیماران تالاسمی که به هر دلیلی به خون نیاز پیدا نمی‌کنند، دفترچه‌های بیمه خاص آنها گرفته می‌شود که این برای بیماران مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی گفت: علی‌رغم اینکه تامین اجتماعی ادعا می‌کند که اگر دفترچه بیمه هم از آنها گرفته شود، باز هم به بیماران ارائه خدمت می‌شود اما این اقدام باعثاز بین رفتن اطمینان خاطر بیماران شده و متاسفانه داروخانه‌ها نیز به هر شکل که بخواهند با بیماران رفتار می‌کنند و کاری با این قواعد ندارند و بیماران از این لحاظ استرس شدیدی را در چرخه درمانی خود تحمل می‌کنند.

رئیس انجمن بیماران تالاسمی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر متاسفانه علی رغم درخواست‌های مکرر ما از شورای عالی بیمه این شورا هنوز انتظارات ما را در خصوص تعیین تکلیف این بیماران برآورده نکرده است.

وی افزود: ما هنوز نتوانسته‌ایم با دوستان به این جمع بندی برسیم که واقعا بیماری تالاسمی چه بیماری است و از کجا شروع می‌شود و به کجا ختم می‌شود تا بتوانیم از سردرگمی این بیماران جلوگیری کنیم.

آراسته گفت: امیدواریم که هرچه سریع‌تر این مسئله حل شود چرا که نداشتن یک دفترچه بیمه خاص برای برخی بیماران تالاسمی مشکل ساز شده است.

وی افزود: اگر بیمار تالاسمی به هر دلیلی یک ماه خون نگیرد، برای بار دوم باید تاییدیه بگیرد و این با متد درمانی تناسب ندارد.

رئیس انجمن تالاسمی ایران با بیان اینکه بیمه‌ها صرفا به دنبال کاهش هزینه‌های خود هستند، تصریح کرد: فاصله‌ای که بین وزارت بهداشت و وزارت رفاه وجود دارد باید به نحوی پر شود و سازمان‌های بیمه گر باید به نظرات کار‌شناسان وزارت بهداشت و انجمن‌های صنفی بیماران توجه داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز