خبرگزاری کار ایران

تشریح تعهدات سازمان تامین اجتماعی در برابر بیماران هموفیلی

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۰۸۲

داروهای تخصصی بیماران هموفیلی که مشتمل بر ۱۱ قلم فاکتورهای انعقادی مورد نیاز است، در بخش سرپایی وبستری با فرانشیز صفر درصد و به صورت رایگان ارائه می‌شود.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی، تعهدات این سازمان در برابر بیماران هموفیلی را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، محمد توانایی گفت: بر اساس دستورالعمل تعرفه‌ها و تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر نسبت به بیماران خاص(مصوب شورایعالی بیمه خدمات درمانی) سازمان‌های بیمه‌گر از جمله سازمان تامین اجتماعی مکلف به ارائه خدمات ذیل به بیماران هموفیلی هستند.

وی افزود: داروهای تخصصی بیماران هموفیلی که مشتمل بر ۱۱ قلم فاکتورهای انعقادی مورد نیاز است، در بخش سرپایی وبستری با فرانشیز صفر درصد و به صورت رایگان ارائه می‌شود.

توانایی اظهار داشت: هزینه هر بار تزریق فاکتورهای انعقادی با احتساب تمام لوازم مصرفی(۳۲k داخلی) مشمول حذف فرانشیز است. هزینه هر بار تزریق خون با احتساب تمامی لوازم مصرفی(۳۲k داخلی) از سوی سازمان پرداخت می‌شود. در صورت تزریق خون، فیل‌تر به طور جداگانه برای بیماران هموفیلی قابل محاسبه است.

وی ادامه داد: آزمایشاتAntiHCV - AntiHBS - HBS Ag - AntiHIV وتعیین ژنوتیپ ویروسی هپاتیت C و انجام آزمایشات کمی وکیفی HCV - PCR همراه با تفسیر گزارش و انجام آزمایش فریتین مشمول حذف فرانشیز سهم بیمار است وبیماران بر اساس تعرفه دولتی از پرداخت فرانشیز معاف هستند.

مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی افزود: هزینه آمپول دسموپرسین نیز شامل حذف فرانشیز سهم بیمار می‌شود.

توانایی گفت: هزینه انجام تزریق فسفر وریفامپیسین داخل مفصلی بر اساس تعرفه‌های مصوب دولت مشمول حذف فرانشیز است و در حال حاضر تمامی بیماران هموفیلی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی از آن بهره‌مند هستند.

وی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی علاوه بر تعهدات قانونی خود، بر اساس تبصره‌های بودجه، راسا نسبت به ارائه خدمات مازاد بر تعهدهای قانونی به برخی از گروه‌های بیماران اقدام می‌کند که می‌توان به ارائه خدمات درمانی مازاد بر تعهدات قانونی به بیماران مبتلا به تالاسمی ماژور، هموفیلی نوع A وB ونارسایی مزمن کلیه(دیالیزی) اشاره کرد.

مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: بر اساس تبصره‌های بودجه این سازمان، صد درصد هزینه‌های بستری(بر اساس تعرفه‌های دولتی)، صد درصد هزینه مربوط به تشخیص ژنتیکی بیماران تالاسمی وهموفیلی در سه ماه اول بارداری در مادران با سابقه مثبت، صد در صد هزینه مربوط به تجهیزات پزشکی مانند رگ مصنوعی، صد در صد هزینه پمپ تزریق دسفرال وصد در صد هزینه نسخ سرپایی داروهای مورد تعهد سازمان‌های بیمه‌گر برای بیماران تالاسمی ماژور، هموفیلی A وB و بیماران مبتلا به نارسائی مزمن کلیه(دیالیزی) به شکل کاملا رایگان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی نه تنها از اجرای تعهدات قانونی مصوب در خصوص بیماران خاص کوتاهی نمی‌کند، بلکه برای ایجاد رضایتمندی بیشتر، برخی از گروه‌های بیماران را مشمول تبصره‌های بودجه کرده و از این راه میزان پرداختی آن‌ها را به شدت کاهش داده است.

توانایی افزود: تمامی بیماران هموفیلی(نوع A وB ومبتلایان به کمبود دیگر انواع فاکتورهای خونی) بدون هیچ گونه نگرانی می‌توانند از خدماتی که به صورت قانونی بر عهده سازمان تامین اجتماعی گذاشته شده است، مانند دریافت انواع فاکتورهای انعقادی، تزریق خون، پلاسما وفاکتورهای خونی و انجام آزمایشات تخصصی به شکل کاملا رایگان بهره‌مند شوند.

پیش از این احمد قویدل، معاون اجرایی کانون هموفیلی ایران در انتقاد به آنچه که «خارج کردن برخی از بیماران هموفیلی از شمول بیماران خاص و عدم صدور دفترچه بیماری خاص برای آن‌ها از سوی سازمان تامین اجتماعی» خوانده بود، در نامه‌ای سرگشاده خواستار پاسخگویی هیات مدیره تامین اجتماعی در باره این تصمیم شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز