خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

پاسخ‌ تامین اجتماعی قانع کننده نیست

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۸۷۶

سازمان تامین اجتماعی به هیچ وجه پاسخ شفاف و مناسبی در خصوص جمع آوری دفترچه بیمه خاص برخی بیماران ارائه نمی‌کند و فقط اقدام به تشریح سوال می‌کند.

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران گفت: اطلاعیه و پاسخ‌های سازمان تامین اجتماعی در خصوص جمع آوری دفترچه بیمه خاص برخی بیماران هموفیلی، جواب سوال ما نبوده و اصلاً قانع کننده نیست.

احمد قویدل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی به هیچ وجه پاسخ شفاف و مناسبی در خصوص این موضوع ارائه نمی‌کند و فقط اقدام به تشریح سوال می‌کند.

وی افزود: سوال ما این است که آیا شما به عنوان سازمان بیمه‌گر می‌توانید بدون هیچ ضابطه‌ای و صرفاً با تکیه بر ادبیات خود نسبت به جمع آوری دفترچه بیمه خاص برخی بیماران هموفیلی اقدام کنید؟

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران با اشاره به اینکه جواب این سوال بلی یا خیر است، افزود: اما سازمان تامین اجتماعی اصرار بر تشریح و تکرار صورت مساله دارد که این در شان و منزلت این سازمان نیست.

قویدل تصریح کرد: مجموعه‌ای از ۱۵ نوع اختلال انعقادی تحت عنوان بیماری هموفیلی شناخته می‌شود مانند بیماری ون ویلبراند یا کمبود فاکتورهای ۲ و ۵ اما سازمان تامین اجتماعی فقط کمبود فاکتورهای ۸و۹ و مبتلایان به تالاسمی ماژور را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه از ۹هزار نفری که به این بیماری دچار هستند تنها ۵۵۰۰ تا ۵۶۰۰ بیمار هموفیلی مبتلا به کمبود فاکتور ۸ و۹ وجود دارد و مابقی به انواع دیگری از بیماری هموفیلی دچار هستند، افزود: متاسفانه سازمان تامین اجتماعی با تغییر تعاریف مربوط به هموفیلی‌ها بهره‌برداری‌هایی را به نفع خود صورت می‌دهد که باید گفت این تعاریف قبلاً از سوی وزارت بهداشت مصوب شده و خوب است که دوستان عزیزمان در سازمان تامین اجتماعی نگاهی عمیق به این تعاریف بیاندازند.

وی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی می‌بایست خدمات رایگان را در اختیار بیماران قرار دهد اما متاسفانه این امر محقق نشده است و مشکلات عدیده‌ای را برای بیماران به وجود آورده است که می‌شود به مراجعه پی در پی بیماران به مراجع جهت دریافت دارو و یا هزینه‌های مرتبط اشاره کرد.

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران با تاکید براینکه سازمان تامین اجتماعی نسبت به شفاف سازی این موضوع اقدام کند، افزود: جمع آوری دفترچه بیماری خاص تبعات مالی فراوانی را برای جامعه هموفیلی به بار خواهد آورد و در موازات آن وخیم‌تر شدن حال بیمارانی که استطاعت مالی مناسب را دارا نیستند، کاملاً مشهود خواهد شد.

قویدل اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی مدعی ارائه خدمات رایگان به بیماران هموفیلی و دیگر بیماران خاص است اما چنانچه خود مسئولین این سازمان می‌دانند اصلیترین و گرانقیمت‌ترین خدمت از نوع خدمات دارویی این بیماران است که تحت حمایت یارانه‌ای دولت قرار دارد و سازمان تامین اجتماعی در چارچوب حمایت یارانه‌ای دولت از دارو‌ها این خدمات را به مردم رایگان ارائه می‌کند.

وی افزود: مجموع دیگر خدمات درمانی بیماران در بسته‌ای تحت عنوان بسته جامع درمان بیماران هموفیلی از سوی وزارت بهداشت رایگان اعلام شد و نقش‌هایی به سازمان‌های بیمه‌گر از جمله سازمان تامین اجتماعی واگذار شده است یعنی این سازمان خدمات دولت را به خودش نسبت می‌دهد.

قویدل خاطرنشان کرد: مهمتر از همه آنکه وزارت بهداشت در دولت تدبیر و امید اقدام بی‌نظیری را در حوزه توسعه خدمات درمانی به نفع مردم ارائه داده و با هدف کاهش هزینه در سبد درمان در طرح تحول سلامت سهم آنان را به ۱۰درصد کاهش داد و طی سه روز گذشته اقدام جدیدی مبنی بر کاهش این هزینه‌ها تا ۵ الی ۶ درصد در دستور کار وزارت بهداشت است.

به گفته وی سیاست محدود کردن ارائه خدمات به انواع بیماران اختلالات انعقادی که در زمره بیماران خاص هستند از سوی سازمان تامین اجتماعی یک نوع بازگشت به عقب و اساساً با سیاست‌های وزارت بهداشت در مخالفت آشکار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز