خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی ستاد طرح تحول نظام سلامت مطرح کرد:

کاهش ۵ درصدی سزارین در بیمارستان‌های دولتی

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۳۸۹

امیدواریم به برنامه کاهش زایمان سزارین که ۱۰ درصد هدف‌گذاری شده است، تا پایان سال دست پیدا کنیم.

دبیر اجرایی ستاد کشوری طرح تحول نظام سلامت اظهارداشت: با اجرای برنامه ترویج زایمان طبیعی در کشور، در چهار ماه اخیر میزان سزارین در حدود ۵ درصد در بیمارستان‌های دولتی کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، محمد حاجی آقاجانی افزود: در چهار ماهه اول اجرای برنامه تحول نظام سلامت بیش از ۱۶۲ هزار زایمان طبیعی در ۳۸۰ بیمارستان وابسته به وزارت بهداشت به صورت رایگان انجام شده که حدود ۳۰۶ هزار تومان بابت هر زایمان از محل یارانه‌ها پرداخت شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌های مختلفی برای ترویج زایمان طبیعی و کاهش میزان سزارین در بیمارستانهای دولتی جهت ارتقاء شاخص سلامت مادر و نوزاد تدوین شده که می‌توان به بهینه سازی فضای فیزیکی اتاقهای زایمان جهت حفظ حریم خصوصی مادران باردار و افزایش رضایتمندی آنها و ارائه بسته‌های تشویقی به ارائه دهندگان خدمات در مراکز دولتی اشاره کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: همچنین در این بسته خدمتی، کلاسهای آموزش بهداشت باروری و زایمان به صورت رایگان برای مادران باردار در ۸ جلسه برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی، توانمند سازی مادران جهت انتخاب زایمان طبیعی است که از ابتدای برنامه تاکنون ۲۸ هزار مادر باردار در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند. همچنین در این چهار ماه با افزایش اقبال مادران به زایمان طبیعی از طریق فراهم کردن امکان زایمان بی‌درد دارویی مواجه شده‌ایم که ۳۲۰۰ مورد زایمان بی‌درد رایگان در سراسر کشور انجام شده است.

وی گفت: از دیگر محور‌های برنامه ترویج زایمان طبیعی حفظ حریم خصوصی مادر و تکریم مادران باردار از طریق توسعه و بهینه سازی فضای فیزیکی اتاقهای زایمان در ۳۶۶ بیمارستان دولتی است که فعالیت‌ها در این زمینه از ابتدای اجرای برنامه آغاز شده است.

آقاجانی در پایان افزود: امیدواریم به برنامه کاهش زایمان سزارین که ۱۰ درصد هدف‌گذاری شده است، تا پایان سال دست پیدا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز