خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر:

آموزش گروه‌های ویژه غربالگری بیماری‌های شایع زنان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۸۲۷

این سازمان با استفاده از توان گروه‌های درمانی داوطلب و خانه‌های داوطلب زیر مجموعه خود در سراسر کشور به بحثغربالگری و آموزش سلامت پرداخته است.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، از آغاز آموزش گروه‌های ویژه غربالگری بیماری‌های شایع زنان توسط پزشکان و پیراپزشکان داوطلب در دو سطح تشخیصی خبر داد.

به گزارش ایلنا از جمعیت هلال احمر، «فرحناز رافع» با بیان اینکه این سازمان با استفاده از توان گروه‌های درمانی داوطلب و خانه‌های داوطلب زیر مجموعه خود در سراسر کشور به بحثغربالگری و آموزش سلامت پرداخته است، گفت: جمعیت هلال احمر بنا به اعتقاد و تفکری که بر اساس مفهوم جامع و گسترده سلامت شکل گرفته، سعی کرده با هدایت نیروهای درمانی داوطلب و در راستای سیاست‌های متولیان امر، با لحاظ اولویت‌ها از حداکثر ظرفیت‌های داوطلبان برای ارتقای سلامت جامعه استفاده کند.

وی افزود: در این بازه زمانی، کاروان‌های سلامت در سه مرحله ویزیت اولیه و تشخیص نیازهای ثانویه، اعزام متخصصین و جراحان برای ارائه خدمات تخصصی به بیماران شناسائی شده و همچنین پیگیری درمان و مراجعات بعدی بیمارانی که طول دوره درمان دارند، در نقاط محروم، سلامتی را به ساکنان چنین مناطقی اهدا می‌کنند.

رافع گفت: آغاز آموزش گروه‌های ویژه غربالگری بیماری‌های شایع زنان توسط پزشکان و پیراپزشکان داوطلب در دو سطح تشخیص گر سطح یک(معاینه ساده) و سطح دو(حرفه‌ای)، برپایی چادرهای سلامت و ارائه خدمات سلامت(غربالگری فشار خون و تست قند خون، معاینه پای کف صاف و ویزیت عمومی)، انجام فراخوان‌های عمومی داوطلب حضور در پایگاه‌ها و محل تجمع‌های مردمی و نیز فراخوان تخصصی داوطلب از پزشکان، پیراپزشکان و سایر تخصص‌های مورد نیاز استان‌ها از دیگر این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه اقداماتی در حوزه اهدای خون و اخذ خون مورد نیاز بیماران نیازمند در قالب طرح حمایت ماندگار انجام شده، اجرای نخستین مانور جمع آوری کمک‌های مردمی به صورت پایلوت در دو استان آذربایجان شرقی و گیلان، برپایی نمایشگاه‌های توانمندی اعضا و داوطلبان، مانور تیم‌های توانا(نسوان داوطلب) و برپایی بازارچه خیرین را از دیگر اقدامات برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز