خبرگزاری کار ایران

رییس اداره خدمات بهداشت حرفه‌ای وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایلنا:

ارتقای بهداشت حرفه‌ای باید بدون در نظرگرفتن جنسیت شاغلان باشد

کد خبر : ۲۱۳۶۳۳

توجه صرف به یک قشر خاص نمی‌تواند ضامن حفظ و تامین ارتقای سلامت در محیط‌ کار تمامی افراد باشد و باید این دید کارفرمایان کارگاه‌ها تغییر کند.

رییس اداره خدمات بهداشت حرفه‌ای و مشاغل خاص مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بر ارتقای بهداشت حرفه‌ای بدون در نظرگرفتن جنسیت شاغلان تاکید کرد.

«رضا عزتیان» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا بر مترقی بودن قوانین‌ کار و تامین اجتماعی در حوزه سلامت کار زنان تاکید کرد و اظهار داشت: در محیط‌های کاری رسمی تبعیضی بین کار زنان و مردان در این زمینه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در درون محیط کار باید استانداردهای لازم بهداشت کار برای همه به دور از نوع جنسیت شاغلان در نظر گرفته شود.

وی همچنین بر اهمیت سلامت کاری زنان و مردان در محیط کار اشاره کرد و سلامت این‌دو را وابسته به یکدیگر دانست.

عزتیان خواستار تغییر دیدگاه کارفرمایان در توجه صرف به یک قشر خاص به‌عنوان مثال(زن یا مرد) شد و ادامه داد: این نگرش کارفرمایان نمی‌تواند ضامن حفظ و تامین ارتقای سلامت در محیط‌‌ کار تمامی افراد باشد و باید این دیدگاه در کارگاه‌ها تغییر کند.

رییس اداره خدمات بهداشت حرفه‌ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت گفت: استانداردهای محیط کار سالم توسط سازمان‌های جهانی و وزارت بهداشت ارائه می‌شود و تفاوتی برای کار زنان و مردان در این‌باره وجود ندارد.

وی بر استقرار و جاری‌سازی قوانین و مقررات بهداشت حرفه‌ای در مشاغل زنان تاکید کرد و خواستار اعمال حساسیت از سوی ساختارهای صنفی مشاغل خاص در این زمینه شد.

رییس اداره خدمات بهداشت حرفه‌ای و مشاغل خاص آمار بیشترین شاغلان زن درکشور را در مشاغل کشاورزی ۲ تا ۴ میلیون نفر، قالیبافان نزدیک به ۳ میلیون نفر، کارگاه‌های خانگی ۱ تا ۲ میلیون نفر، کارکنان دولت حدود ۱ میلیون نفر و مراکز ارایه خدمات بهداشتی و درمانی ۳۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

عزتیان ادامه داد: در مشاغل نامبرده نیز استانداردهای لازم بهداشت محیط کار وجود دارد که تحت عنوان «حدود مجاز مواجهه با عوامل زیان‌آور کار» است.

رییس اداره خدمات بهداشت حرفه‌ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت ابلاغیه‌های وزارت بهداشت در قالب آئین‌نامه‌های مصوب شواری‌عالی حفاظت فنی در این راستا عنوان کرد و گفت: استانداردهای محیط کار سالم در سطح بین‌الملل توسط سازمان‌های جهانی و وزارت بهداشت ارائه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز