خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت:

تمامی خدمات روانپزشکی در بیمارستان‌های دولتی بیمه است

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۹۰۴

وزارت بهداشت به تنهایی نمی‌تواند در زمینه سلامت روان موفق عمل کند و این مسئله موضوعی بین بخشی است که همه سازمان‌ها باید در حفظ آن مشارکت داشته باشند.

رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت گفت: تعداد زیادی از خدمات بخش سلامت روان که قبلا بیمه نبودند، با اجرای طرح تحول نظام سلامت تحت‌پوشش قرار گرفتند و تمامی خدمات روانپزشکی در بیمارستانهای دولتی نیز بیمه است

به گزارش ایلنا، احمد حاجبی به مناسبت هفته سلامت روان(۲۴ تا ۳۰ مهر)، در توضیح مهم‌ترین برنامه وزارت بهداشت در راستای اجرای طرح تحول سلامت، گفت: یکی از اقدامات مهم ما، شناسایی و درمان به موقع اختلال‌های روان‌پزشکی است، به همین منظور در طرح تحول نظام سلامت، این برنامه را تقویت کردیم و اعتقاد داریم تشخیص زود‌تر، مداخله درمانی زودرس را در پی دارد و از عوارض بیماری جلوگیری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه، توانمندسازی افراد و آموزش مهارت‌های زندگی و خودمراقبتی، می‌تواند آن‌ها را در برابر بیماری‌های روانی مقاوم کند، افزود: سلامت روان یک فرایند ذهنی است و برای آنکه به آن دست پیدا کنیم، باید همه دستگاه‌ها به آن توجه کنند.

حاجبی اذعان داشت: وزارت بهداشت به تنهایی نمی‌تواند در زمینه سلامت روان موفق عمل کند و این مسئله موضوعی بین بخشی است که همه سازمان‌ها باید در حفظ آن مشارکت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات خوب در اجرای طرح تحول سلامت این است که تعداد زیادی از خدماتی که تحت‌پوشش بیمه نبودند، در حال حاضر تحت‌پوشش قرار گرفتند و تمامی خدمات روان‌پزشکی بیمارستان‌های دولتی نیز بیمه است.

حاجبی با تاکید بر اینکه، با اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، پوشش بیمه‌ای برخی خدمات بیمارستان‌ها برای بیماران روانی افزایش خواهد یافت، افزود: سقف بستری بیماران روانپزشکی توسط سازمانهای بیمه گر در هر سال ۵۶ روز بوده است، که با اجرای طرح این سقف افزایش می‌یابد و بیماران مدت زمان بیشتری را می‌توانند در بیمارستان بستری بمانند.

وی خاطرنشان کرد: سعی کردیم نقاط ضعفی را که تاکنون در زمینه ارائه خدمت به بیماران روانپزشکی به خصوص در موارد اختلالات شدید وجود داشت را برطرف کنیم. چرا که تاکنون نقاط ضعف و فضاهای خالی بسیاری در این زمینه وجود داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز