خبرگزاری کار ایران

برگزاری چهارمین گردهمایی بین‌المللی تکنولوژی مولکولی بیوتکنولوژی

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۰۶۴

هدف از این گردهمایی، فراهم آوردن فرصت مغتنمی برای اساتید، متخصصان و محققان داخلی درگیر در صنایع بیوتکنولوژی و دارویی برای دستیابی به آخرین یافته‌های ارزشمند علمی و تبادل تجربیات است.

چهارمین دوره گردهمایی بین المللی تکنولوژی مولکولی بیوتکنولوژی با نگرش طراحی دارو و درمان با همکاری انجمن مرگ سلولی ایران، انجمن بین المللی مرگ سلولی و مراکز تحقیقاتی نوروبیولوژی و علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در محل تالار امام خمینی(ره) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت چهارمین دوره گردهمایی بین المللی تکنولوژی مولکولی بیوتکنولوژی با حضور قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری ریاست جمهوری و رییس انستیتو پاستورایران، معصومه جرجانی رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رییس گردهمایی، معتمدی رییس مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه و عضو کمیته علمی گردهمایی و جمعی از سخنرانان و اساتید برجسته دانشگاه‌های معتبر خارجی نظیر کشورهای انگلیس، فرانسه، سوئیس، امریکا، بلژیک و ترکیه برگزار شد.

معصومه جرجانی رییس دانشکده پزشکی گفت: در برگزاری این دوره از گردهمایی ۲۰ نفر از اساتید برجسته سخنرانی می‌کنند که از این تعداد ۴ سخنران از اساتید ایرانی و ۱۷ نفر را مهمانان و اساتید خارجی تشکیل می‌دهند و همچنین ۱۳۰ مقاله در این سمپوزیوم مورد تایید اساتید قرار گرفته است که بصورت پوس‌تر ارائه شده است.

وی هدف از این گردهمایی سه روزه که با حضور اساتید برجسته جهانی در زمینه‌های مختلف زیست فناوری و استراتژی‌های دارویی و درمانی که با سخنرانی‌های هدایت شده برگزار می‌شود، فراهم آوردن فرصت مغتنمی برای اساتید، متخصصان و محققان داخلی درگیر در صنایع بیوتکنولوژی و دارویی برای دستیابی به آخرین یافته‌های ارزشمند علمی و تبادل تجربیات دانست.

معتمدی رییس مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این همایش اظهار داشت: این همایش سه روزه که از ۲۲ تا ۲۴ مهر برگزار می‌شود فرصت مناسبی برای دستیابی به آخرین یافته‌های ارزشمند علمی و تبادل تجربیات اساتید، متخصصان و محققان داخلی در زمینه صنایع بیوتکنولوژی و دارویی می‌باشد.

معتمدی گفت: در این سمپوزیوم بین المللی همانند سالهای گذشته به دلیل حضور سخنرانان، اساتید و میهمان خارجی تمامی محورهای مورد بحثدر این گردهمایی به زبان انگلیسی ارائه می‌شود.

وی در ادامه گفت: مرگ سلولی در شرایط فیزیولوژیک و بیماری‌ها، نقش می‌توکندری در فرایند مرگ و بقای سلول‌ها، اهمیت مسیرهای سیگنالینگ داخل سلولی در طراحی دارو‌ها، ژن درمانی و رویکردهای متفاوت آن، درمانهای هدفمند ملکولی در بدخیمی‌ها، بیماریهای ویروسی و بیماریهای نورودژنراتیو از جمله محورهای مورد بحثدر این گردهمایی است و این سمپوزیوم ضمن تمرکز بر مسیرهای سیگنالینگ داخل سلولی با رویکرد اصلی کاربردی کردن دانش سلولی مولکولی در علوم بیوتکنولوژی و طراحی دارو‌ها و روش‌های درمانی جدید برنامه ریزی شده است.

نادر مقصودی دبیر علمی این سمپوزیوم و رییس انجمن مرگ سلولی ایران در این کنگره با اعلام این مطلب که برگزاری این سمپوزیوم علمی جزو معدود اتفاقاتی است که در کشور رخ می‌دهد اظهار داشت: این کنگره بر اساس اهداف و عناوین مشخص علمی، سخنرانان و اساتید برجسته‌ای را از خارج کشور دعوت می‌کند و هدف اصلی آن بهره گیری از اطلاعات محققان در سراسر دنیا و برقراری ارتباط مناسب میان اساتید داخلی و خارجی است و تمامی مدعوین افراد صاحبنظر در زمینه رشته تخصصی خود هستند.

گفتنی است، این سمپوزیوم دارای امتیاز بازآموزی برای مشمولان آموزش مداوم نظیر داروسازان، پزشکان و متخصصین رشته‌های بیوتکنولوژی دارویی، بیوتکنولوژی پزشکی، فرآورده‌های بیولوژیک، ژنتیک پزشکی، شیمی دارویی، فیزیولوژی، فارماکولوژی، علوم اعصاب، ویروس‌شناسی و سم‌شناسی می‌باشد ودر پایان اولین روز از این سمپوزیوم سه روزه مراسم بازدید از دانشکده داروسازی و مرکز آزمایشگاههای جامع تحقیقاتی این دانشگاه برای کلیه اساتید مدعو خارجی و داخلی برنامه ریزی شده و دو روز دیگر ازاین همایش باقی است.

همچنین نمایشگاهی متشکل از غرفه‌های شرکت‌های خصوصی و دولتی دارویی با تکنولوژی نوترکیب و دستاوردهای بیوتکنولوژی پزشکی و دارویی و موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک برپا شده بود که مورد بازدید اساتید و مدعوین قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز