خبرگزاری کار ایران

خانی خبر داد:

اصلاح قانون جامع حمایت از حقوق معلولان

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۳۹۹

دفتر توانمندسازی معاونت رفاه در این قانون بر حق تامین اجتماعی معلولان تاکید کرده است.

مشاور معاون توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار رفاه اجتماعی از اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسلم خانی با اعلام این خبر گفت: به دلیل عدم شفافیت و مشکلات به وجود آمده در ضمانت اجرایی این قانون تصمیم به اصلاح آن گرفته شد.

مشاور معاون توسعه اشتغال وزارت کار ادامه داد: در اصلاح جدید حقوق معلولان از سازمان‌های مردم نهاد و کار‌شناسان این امر دعوت کرده‌ایم تا به ارایه نظرات خود در این باره بپردازند.

خانی ادامه داد: دفتر توانمندسازی معاونت رفاه در این قانون بر حق تامین اجتماعی معلولان تاکید کرده است.

مشاور معاون توسعه اشتغال وزارت تعاون، افزود: در اصلاحیه این قانون مجتمع‌های کاریابی مخصوص کار معلولان دیده شده است.

وی ایجاد بانک اطلاعاتی معلولان آماده به کار و تنظیم آیین نامه بهداشت محیط کار معلولان کشور را از موارد دیگر اصلاحیه قانون حمایت از حقوق معلولان کشور خواند.

مشاور معاون توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار در مورد ایجاد اشتغال معلولان به یاری سازمان‌های خیریه گفت: ایجاد ابزار کار اگر در اختیار کارآفرینان اجتماعی گذاشته شود حتما مشکلات آن‌ها حل خواهدشد همچنین تسهیلات لازم در اخذ وام‌های خوداشتغالی نیز بسیار مهم است.

خانی تصریح کرد: آموزش حین خدمت و بازاریابی و فروش توسط کسب و کارهای بزرگ چنانچه در موسسه خیریه انجام شود مثمرثمر خواهد بود.

مشاور معاون توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار با اشاره به بخش نرم افزاری کمک به اشتغال معلولان اظهار داشت: باور داریم مشکل بیکاری تنها توسط دولت حل نخواهد شد و سازمان‌های مردم نهاد باید براساس مدل قابل دفاع در این حوزه فعالیت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز