خبرگزاری کار ایران

از سوی معاون درمان وزارت بهداشت؛

اقدامات وزارت بهداشت در زمینه پدافند غیر عامل تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۳۳۲

تامین داروهای مورد نیاز در شرایط جنگی و غیرجنگی، ایجاد آزمایشگاه‌های رفرانس و تدوین طرح جامع مقابله با تهدیدات بیولوژیکی از دیگر فعالیت‌های حوزه سلامت در زمینه پدافند غیر عامل است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدامات این وزارتخانه در زمینه پدافند غیر عامل را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد آقاجانی امروز(یکشنبه) در همایش پدافند غیرعامل در نظام سلامت که در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: شاید تصور شود پدافند غیر عامل امری نظامی است و نظام عمومی سلامت نقشی ندارد اما این درحالی است که براساس شواهد سلاح‌های کشتار جمعی هم بر علیه نظامیان و هم غیر نظامیان است.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه منبع یک کشور منابع انسانی آن است، ادامه داد: سلامت جسم و روح انسان‌های یک جامعه از مهم‌ترین راهبردهای هر کشور است.

آقاجانی خاطر نشان کرد: قصد پدافند غیر عامل در حوزه سلامت استمرار خدمات بهداشتی و درمانی به صورت مناسب و تامین سلامت نیروی انسانی در شرایط متعارف و غیر متعارف جامعه است.

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه سلامت در این زمینه گفت: انجام مانورهای متعدد، برگزاری دوره‌های تربیت مربیان، ‌ تشکیل کمیته‌های علمی(هسته‌ای، ‌سوختگی، ‌شیمیایی) و… از جمله این اقدامات است.

آقاجانی ادامه داد: ایجاد قرار گا‌ههای عملیاتی و پشتیبانی، ‌ایجاد تیم‌های واکنش‌های سریع در ۹ قطب کشور، ایجاد بانک اطلاعاتی خون، تقویت و جایگزینی خدمات انتقال خون از دیگر اقدامات حوزه سلامت است.

وی اظهار داشت: تامین داروهای مورد نیاز در شرایط جنگی و غیرجنگی ایجاد آزمایشگاه‌های رفرانس و تدوین طرح جامع مقابله با تهدیدات بیولوژیکی از دیگر فعالیت‌های حوزه سلامت در زمینه پدافند غیر عامل است.

معاون وزارت بهداشت درخصوص راهبردهای این وزارتخانه در زمینه پدافند غیر عامل گفت: وزارت بهداشت با تامین برنامه جامع ملی پدافند غیر عامل جایگاه نظام سلامت را در برنامه‌های خود گنجانده است که در این برنامه به تقویت سیستم پایش بیماری‌ها، آشنایی اورژانس و نیروی امدادی در مواجه با حوادثو آموزش مداوم کادر بهداشت و درمان می‌پردازد.

آقاجانی در خصوص چالش‌هایی که نظام سلامت در زمینه پدافند غیر عامل با آن مواجه است، اظهار داشت: کمبود منابع و زیر ساخت‌ها، فقدان بانک جامع اطلاعاتی توانمندی‌های کشور، آسیب پذیری زیر ساخت‌های حوزه سلامت در مواجه با حوادثطبیعی و غیر طبیعی، وابستگی در بسیاری از اقدامات بهداشتی به منابع خارج از کشور و نگرش نادرست مدیران در ستاد و دانشگاه‌ها نسبت به پدافند غیر عامل و ضعف هماهنگی درون بخشی و میان بخشی از مهم‌ترین چالش‌های این حوزه است.

معاون درمان وزارت بهداشت در خاتمه گفت: اگر بخواهیم در زمینه پدافند غیر عامل توانمند عمل کنیم و برای مقابله با تهدیدات واکنش بهینه و سریع داشته باشیم باید با دیدی باز و بدون پوشاندن نقاط ضعف ونگاهی همه جانبه وصادقانه به مشکلات بپردازیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز