خبرگزاری کار ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

افزایش مبتلایان به بیماری‌های تنفسی در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۰۱۸

علت اصلی آلودگی هوا تاکنون مشخص نشده اما کارخانجات صنعتی، کارخانه کربن بلک دزفول، کشت و صنعت‌های اطراف شهر، شرکت‌های پتروشیمی، پالایشگاه‌های نفت و شرکت تولید نیروی برق رامین تشدیدکننده این وضعیت بوده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اعلام اینکه امسال شمار مبتلایان به بیماری‌های تنفسی در این منطقه نسبت به سال پیش افزایش یافته است، گفت: این تعداد تاکنون بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر بوده که به بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

«ایرج نظری» در گفت‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب گفت: خوشبختانه این آلودگی مرگ و میری به دنبال نداشته و از این تعداد ۱۰۰ نفر بستری شده که سه نفر تحت نظر مراقبت‌های ویژه قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه ارائه آمار دقیق افرادی که دچار مشکلات تنفسی به‌دلیل آلودگی هوا شده‌اند، نیازمند جمع‌آوری اطلاعات است، افزود: برای این منظور، فرم‌های خاصی در بیمارستان‌ها تعبیه شده که در اختیار افراد مراجعه کننده به بیمارستان‌ها داده می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز متذکر شد: این مشکلات تنفسی با بارندگی‌های ابتدای سال همراه بود و چه بسا که در بارندگی‌های بعدی ما شاهد آن نخواهیم بود.

وی با تاکید بر «هزینه‌بر بودن» اقدامات پیشگیرانه و حل مشکلات آلودگی هوای اهواز گفت: باید در نظر گرفت که از جمعیت ۵ میلیون نفری استان ۲۰۰۰ نفر دچار مشکل شده‌اند و تلاش داریم تا این مشکلات در قالب مسائل علمی و در عین حال به دور از هرگونه جنجال‌ از طرف فرماندار، نمایندگان و مسئولان حل شود.

به گفته وی اقداماتی همچون تهیه تیزرهای تلویزیونی، پیامک‌ها و مصاحبه‌های تلویزیونی و تذکرات لازم به شرکت‌هایی که در آلودگی هوا و ایجاد بیماری نقش داشته‌اند، انجام شده است.

وی در خصوص «علت بروز ریزگرد‌ها و ایجاد بیماری‌ها» در بین افراد گفت: علت اصلی آلودگی هوا تاکنون مشخص نشده است اما وجود کارخانجات صنعتی، کارخانه کربن بلک دزفول، کشت و صنعت‌های اطراف شهر، شرکت‌های پتروشیمی، پالایشگاه‌های نفت، شرکت تولید نیروی برق رامین و… در آلودگی نقش داشته و به‌ تبع آن موجب تشدیدکننده این وضعیت شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: علاوه بر مشکلات داخلی نامبرده، معضلات منطقه‌ای بر تغییرات آب و هوایی همچون بر هم ریختگی اکوسیستم منطقه‌ای ناشی از هشت سال دفاع مقدس، ریزگردهایی که از سوی عربستان به سمت منطقه می‌آیند، خشکسالی و کم‌آبی و انحراف آب ناشی از اثرات سوء سدسازی در منطقه و استفاده بی‌رویه از آب‌‌های زیرزمینی نیز بی‌تاثیر نبوده است.

وی در خصوص اقدامات پیشگیرانه گفت: نقش سازمان‌ها و ادارات بین استانی در به‌ وجود آوردن مشکلات داخلی مردم منطقه انکارناپذیر است و با هماهنگی استانداری تذکرات لازم به آنها داده شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کرد: ترجیح می‌دهیم تا هرگونه اظهارنظر در مورد شرایط آب و هوایی اهواز و علل و عوامل ایجاد مشکلات تنفسی شهروندان اهوازی را در شرایطی کاملاً آرام و به دور از جنجال‌های اجتماعی و سیاسی بازگو کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز