خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر بهداشت:

همه بیمارستان‌ها و دست اندرکاران درمان تحت نظارت هستند

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۶۲۲

امیدواریم از این به بعد دیگر در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی شاهد پرداخت‌های غیر رسمی که حیثیت ما و جامعه پزشکی را مورد سووال قرار می‌دهد، نباشیم.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرای بسته نظارتی کتاب تعرفه سلامت، دیگر شاهد دریافت‌های غیرمتعارف و زیر سووال رفتن حیثیت جامعه پزشکی نخواهیم بود.

به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت، «ایرج حریرچی» افزود: با اجرای کتاب جدید تعرفه گذاری، بیماران بستری ساکن شهر شش درصد و روستاییان و عشایر سه درصد هزینه در بیمارستان‌های دولتی را پرداخت خواهند کرد و خالص پرداختی از جیب مردم افزایش پیدا نمی‌کند.

وی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت، مراحل مختلفی در حوزه درمان و حوزه بهداشت دارد، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی طرح تحول نظام سلامت، حفاظت مالی مردم از هزینه‌هایی است که برای بهداشت و درمان می‌پردازند.

حریرچی افزود: متاسفانه به دلیل اینکه در گذشته تعرفه‌ها، تعرفه‌های مناسبی نبود در طی سالیان متمادی، برخی پرداخت‌های غیررسمی در کشور شکل گرفته بود به آن معنا که در برخی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی مبالغی بیش از تعرفه رسمی دریافت می‌شد و متاسفانه این پدیده برای وجهه جامعه پزشکی و وزرات بهداشت اصلا مناسب نبود.

قائم مقام وزیر بهداشت ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده، اصلاح تعرفه‌ها و کمک دولت، توانستیم تعرفه مناسبی چه برای بخش دولتی و خصوصی تعریف کنیم و با تدوین کتاب جدید ارزش نسبی خدمات سلامت که بعد از ۱۸ سال بازبینی و بازنگری اساسی شد، حدود ۷۰۰ خدمت جدید به آن اضافه شد.

حریرچی افزود: امیدواریم از این به بعد دیگر در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی شاهد پرداخت‌های غیر رسمی که حیثیت ما و جامعه پزشکی را مورد سووال قرار می‌دهد، نباشیم.

وی با اشاره به طراحی و راه اندازی سامانه جامع رسیدگی به شکایات مردمی در خصوص تعرفه‌های غیرمتعارف گفت: هر روز نتایج گزارش‌های این سامانه به وزرات بهداشت و درمان اطلاع داده می‌شود و همه بیمارستان‌ها و دست اندرکاران درمان با این روش تحت نظارت هستند.

قائم مقام وزیر بهداشت از مردم خواست تا شکایت خود را درخصوص دریافت‌های غیرمتعارف، از طریق سامانه که بزودی شماره آن اطلاع رسانی می‌شود، به گوش مسوولان برسانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز