خبرگزاری کار ایران

رییس شورای عالی نظام پزشکی:

جامعه پزشکی در پالایش پزشکان متخلف پیش قدم خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۷۱۵

جامعه پزشکی از فعالیت معدود افرادی که با عدم رعایت تعرفه‌ها منزلت جامعه پزشکی را در اذهان عمومی زیر سوال ببرند برخورد خواهد کرد.

رییس شورای عالی نظام پزشکی گفت: جامعه پزشکی از فعالیت معدود افرادی که با عدم رعایت تعرفه‌ها منزلت جامعه پزشکی را در اذهان عمومی زیر سوال ببرند برخورد خواهد کرد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، اسماعیل ایدنی؛ با اشاره به اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت در کشور گفت: در فاز اول این طرح در حوزه درمان شاهد کاهش پرداخت از جیب مردم در بیمارستان‌های دولتی بودیم و فاز دوم طرح تحول نظام سلامت نیز با تحول در حوزه بهداشت محقق شد.

وی با اشاره به اینکه فاز سوم طرح تحول نظام سلامت مربوط به کاهش پرداخت از کل جامعه است، گفت: برای اینکه بستر دریافت‌های خارج از تعرفه در کشور جمع شود و زمینه دریافت وجوه خارج از تعرفه برچیده شود لازم بود که یک بازبینی در ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت به ویژه خدمات پزشکی در کشور صورت گیرد.

ایدنی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل اغتشاش تعرفه‌ای که در حوزه سلامت وجود داشت زمینه و بسترسازی برای دریافت‌های غیرقانونی از سوی برخی از شاغلین حرف پزشکی وجود داشت گفت: با ابلاغ کتاب جدید ارزش گذاری خدمات سلامت، اتفاقات خوبی در این حوزه محقق شد. بیش از ۱۷۰۰ خدمت فاقد کد در سیستم کدینگ جدید تعریف شدند و بیش از ۳۰۰ خدمت فاقد پوشش بیمه‌ای تحت پوشش سازمان‌های بیمه گر قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این کتاب، عدالت بین رشته‌ای با یکسان سازی K در رشته‌های بیهوشی، جراحی و داخلی به نحو قابل توجهی احصا شد و علاوه بر آن مقایسه ارزش نسبی کلیه خدمات پزشکی با یکدیگر قابل بررسی شد.

ایدنی همچنین یادآور شد: با اجرایی شدن این کتاب، اجزای حرفه‌ای و تکنیکال خدمات سلامت تعیین شد و زمینه بسیاری از منازعاتی که بین بیمارستان‌ها و ارائه دهندگان خدمت وجود داشت با این تعیین تکلیف برطرف شد.

اصلاح تعرفه‌های غیر عادلانه با اجرایی شدن کتاب تعرفه سلامت

رییس شورای عالی نظام پزشکی با تاکید بر اینکه بسیاری از تعرفه‌های غیرعادلانه با اجرایی شدن کتاب تعرفه سلامت اصلاح شده‌اند، خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این کتاب، زمینه تخلف در تعرفه‌ها برطرف شد بنابراین ضرورت داشت که همزمان با اجرایی شدن این کتاب، ساز و کار و مکانیزمی هم برای نظارت بر اجرای این کتاب طراحی شود.

ایدنی خاطرنشان کرد: مجموعه شورای عالی نظام پزشکی که برآیندی از کل جامعه پزشکی کشور است به دلیل اینکه مطالبات انباشته شده طولانی مدت جامعه پزشکی در حوزه قیمت گذاری خدمات پزشکی در این کتاب پاسخ داده شده است، از اجرایی شدن این کتاب حمایت کرده‌اند.

وی افزود: در همین راستا طی هماهنگی با وزارت بهداشت؛ سیستم ملی نظارت بر اجرایی شدن کتاب تعرفه سلامت طراحی شد که این سیستم در شورای عالی نظام پزشکی مصوب گردید و از طریق رئیس کل سازمان نظام پزشکی پس از ارزیابی وزیر بهداشت به دولت ارائه شد و به وسیله دولت ابلاغ گردید.

ایدنی با تاکید بر اینکه نظارت بر تعرفه خدمات پزشکی نیازمند همکاری‌های فرابخشی بین نظام پزشکی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات، سازمان‌های بیمه گر و نمایندگان انجمن‌های علمی و تخصصی است، تصریح کرد: در این چارچوب روسای شورای هماهنگی سازمان نظام پزشکی کشور با همکاری روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی بر فرایند اجرایی و نظارت بر اجرای تعرفه‌ها نظارت خواهند کرد.

همکاری فرابخشی برای ارتقای منزلت جامعه پزشکی

رییس شورای عالی نظام پزشکی تاکید کرد: این همکاری فرابخشی متضمن حفظ و توسعه شاخص‌های سلامت در کشور و همچنین ارتقای منزلت جامعه پزشکی در بین جامعه است.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی در خصوص نحوه اجرای بسته نظارتی اجرای کتاب تعرفه سلامت، گفت: با اطلاعاتی که از شوراهای هماهنگی سراسر کشور داریم، خوشبختانه جلسات مشترک و در صورت نیاز جلسات جداگانه‌ای با حضور کلیه ذینفعان گروه‌های پزشکی در زمینه نظارت بر اجرای تعرفه‌ها صورت گرفته است.

وی در تشریح گفت: روسای بیمارستان‌های خصوصی، روسای انجمن‌های علمی و تخصصی و افراد پیشکسوت جامعه پزشکی در هر رشته و نیز اعضای هیات مدیره و دادستان‌های نظام پزشکی هر شهرستان در مراکز استان تشکیل جلسه داده‌اند و سیاست‌های مشترک وزارت بهداشت و نیز سازمان نظام پزشکی را در این خصوص به اطلاع کلیه ذینفعان به خصوص فعالان بخش خصوصی رسانده‌اند.

ایدنی افزود: با جلسات توجیهی که در این زمینه برگزار شد، توانستیم حمایت تام و تمام شوراهای هماهنگی سازمان نظام پزشکی کشور که در حقیقت بازوی اجرایی نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران است را جلب کنیم.

وی تصریح کرد: سازمان نظام پزشکی کشور به نمایندگی جامعه پزشکی کشور از تلاش‌های مجدانه وزیر بهداشت و رییس کل سازمان نظام پزشکی حمایت تام و کامل خواهد داشت.

از برخورداری آحاد جامعه از خدمات باکیفیت حمایت می‌کنیم

ایدنی ضمن قدردانی از کلیه دست اندرکاران و کار‌شناسان نظام سلامت که در اجرایی شدن این کتاب و تامین منابع مالی لازم جهت اجرای آن مشارکت داشته‌اند گفت: به عنوان رییس شورای عالی نظام پزشکی از طرف جامعه پزشکی این قول را می‌دهیم که در اجرای سیاست‌های وزارت بهداشت و دولت محترم در تحقق عدالت در سلامت و برخورداری آحاد جامعه از خدمات باکیفیت و با قیمت مناسب و عادلانه حمایت کنیم.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی خاطر نشان کرد: طبعا جامعه پزشکی از فعالیت معدود افرادی که با عدم رعایت تعرفه‌ها منزلت جامعه پزشکی را در اذهان عمومی زیر سوال ببرند برخورد خواهد کرد.

وی در عین حال تصریح کرد: به هرگونه گزارش مردمی که در این زمینه به سیستم‌های نظارتی ارجاع شود به طور قاطع و شفاف رسیدگی خواهد شد و خود جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی در پالایش این افراد پیش قدم خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز