خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد:

کاهش ٢۵ درصد هزینه خدمات آزمایشگاهی در بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۱۱۶

با اجرای کتاب تعرفه سلامت در پاراکلینیک‌های بخش خصوصی، میزان پرداخت از سوی مردم ۲۵ درصد کاهش می‌یابد.

با اجرای کتاب تعرفه سلامت در پاراکلینیک‌های بخش خصوصی، میزان پرداخت از سوی مردم ۲۵ درصد کاهش می‌یابد

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، معاون درمان وزارت بهداشت در مراسم افتتاح مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات تعرفه‌ای(سامانه تلفنی ۱۶۹۰)، که در ستاد مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت از زمان شروع تا به حال مسیر خود را با قوت طی می‌کند، گفت: دو مرحله اول این طرح به خوبی اجرایی شد و هم اکنون با اجرای کتاب جدید تعرفه سلامت، گام سوم از این طرح به نحو احسن آغاز گردیده است.

محمد آقاجانی ضمن بیان اینکه امروز مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات تعرفه‌ای با شعار تکریم جامعه پزشکی و تضمین حقوق بیماران راه اندازی خواهد شد، افزود: یکی از اهداف مهم کتاب تعرفه سلامت ساماندهی دستمزدهای پزشکی است تا از طریق آن ایجاد انضباط مالی در بخش‌های دولتی و خصوصی و ارزش گذاری خدمات فاقد تعرفه میسر گردد.

معاون درمان وزارت بهداشت، با اشاره به اینکه حذف پرداخت‌های خارج از مراکز درمانی و بیمارستانی از اهداف دیگر اجرای این کتاب است، خاطرنشان کرد: با اجرای کتاب تعرفه سلامت در پاراکلینیک‌های بخش خصوصی، میزان پرداخت از سوی مردم ۲۵ درصد کاهش می‌یابد ضمن اینکه با حذف پرداخت‌های خارج از صورت حساب، کاهش میزان پرداخت‌ها در بخش دولتی نیز اتفاق افتاده است.

وی در ادامه گفت: ارتقاء کیفیت خدمات در بخش دولتی یکی از اهداف مهم دیگر است و این هدف با تقویت حمایت سازمان‌های بیمه گر می‌سر می‌گردد.

آقاجانی ضمن تاکید بر لزوم تقویت آموزش پزشکی نیز تصریح کرد: در حال حاضر متاسفانه گرایش به برخی از رشته‌های پزشکی بیشتر شده و برخی رشته‌های مادر بخصوص رشته داخلی به حاشیه رفته است. در این مسیر باید تمام تلاشمان بر ایجاد توازن و تعادل بین رشته‌ای باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت ضمن بیان اینکه از امروز رسیدگی به شکایات مردم در خصوص نحوه اجرای تعرفه‌ها در مراکز دولتی و خصوصی آغاز خواهد شد، ادامه داد: از مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه پرداخت غیررسمی با مجموعه وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی همراهی کرده و از طریق تماس با سامانه تلفنی ۱۶۹۰ یا سایت اینترنتی www. ۱۶۹۰. ir تخلفات را به گوش مسئولان برسانند.

آقاجانی خطاب به مسئولان مراکز محدود جراحی و بیمارستان‌ها نیز گفت: این مراکز نیز باید از طریق سیستم اتوماسیون تعرفه‌های مصوب را به طور کامل اجرایی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز