خبرگزاری کار ایران

سازمان غذا و دارو بر طب ترمیمی نظارت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۸۲۵

همچنین نظارت این سازمان تا بعد از انجام تست بر روی اهداکنندگان سلول فرآوری شده و استفاده آن برای فردی دیگر ادامه دارد.

عضو هیات علمی و کارشناس فراورده‌های بافت، سلول و ژن‌درمانی سازمان غذا و دارو گفت: این سازمان بر گروه فرآورده های بافت سلول و ژن درمانی که برای طب ترمیمی استفاده می‌شود، نظارت می‌کند.

به گزارش ایلنا از سازمان غذا و دارو، «بهنوش زارع» افزود: نظارت سازمان غذا و دارو بر روی این گروه از فرآورده‌ها به نحوی است که تست بر روی اهدا کنندگان به منظور سالم و ایمن بودن از لحاظ انتقال بیمارهای صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین نظارت این سازمان تا بعد از انجام تست بر روی اهداکنندگان سلول فرآوری شده و استفاده آن برای فردی دیگر ادامه دارد.

زارع، ضمن معرفی گروه فرآورده های بافت سلول و ژن درمانی تصریح کرد: گروه فرآورده‌های بافت سلول و ژن درمانی گروه جدیدی هستند که بیش از چهار سال است تشکیل شده‌اند.

وی ادامه داد: این فرآورده بخش جدیدی است که تشکیل شده و باید در قالب «کلینیکال تریال»(آزمایش بالینی) - clinicaltrial - فعال باشد.

زارع با بیان اینکه در این حوزه از صنعت عقب هستیم، گفت: تاکنون آیین نامه ای در این خصوص وجود نداشته و اکنون تدوین شده و آماده امضاء وزیر است.

عضو هیات علمی و کارشناس فراورده های بافت، سلول و ژن درمانی سازمان غذا و دارو گفت: تا قبل از این، آئین نامه ها و ضوابط داخلی در این حوزه به صنعت ابلاغ می شد و شرکت ها اکنون از آیین نامه جدید اطلاع پیدا کرده اند.

زارع افزود: تا پیش از تدوین آیین نامه جدید، شرکت ها اعلام می کردند که فعالیت این بخش کار درمانی است و ربطی به فرآورده دارویی ندارد اما اکنون شرکت ها به این نتیجه رسیده اند که این فعالیت یک کار جهانی است و در سراسر دنیا به این صورت انجام می شود.

وی به فعالیت های اداره بیولوژیک اشاره کرد و گفت: در این اداره گروه های مختلفی از جمله گروه فرآورده های واکسن که ارتباط نزدیکی با سازمان بهداشت جهانی دارد، فرآورده های مشتق از پلاسما و فرآورده های خونی که ارتباط نزدیکی با سازمان انتقال خون دارد و عمده فعالیت آن فرآوری فرآورده های پلاسمایی است و فرآورده نوترکیب که شامل آنتی بادی‌ها می شود، فعالیت می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز