خبرگزاری کار ایران

ابوترابی در مراسم افتتاح دهکده دیابت:

مشکلات حوزه‌ سلامت ناشی از استفاده نادرست از منابع است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۸۸۸

ما باید براساس قانون برنامه پنجم حداقل شاهد ۳۰ درصد افزایش بهره‌وری در نظام سلامت باشیم، اما تاکنون قدم‌های مطلوب در این حوزه‌ برداشته نشده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مشکلات حوزه‌ سلامت ناشی از استفاده نادرست از منابع است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد» امروز(چهارشنبه ۲۱ آبان) در حاشیه افتتاح دهکده دیابت در پارک آب و آتش تهران در جمع خبرنگاران پس از حضور در غرفه های مختلف این دهکده پزشکی با بیان این که افتتاح دهکده دیابت اقدام موثری برای درمان و تحول در حوزه بیماری‌های دیابت است، اظهار داشت: باید ارتباط مردم با دست‌اندرکاران پیشگیری از این بیماری هموار شود، چراکه این بیماری عوارض زیادی دارد و حدود ۴ میلیون نفر از جمعیت ایران مبتلا به دیابت هستند.

وی گفت: اصلاح نظام سلامت و بهبود اقدامات رفاهی و سلامتی مردم از سیاست‌هایی است که مقام معظم رهبری ابلاغ داشته و یکی از ارکان مهم قانون برنامه توسعه کشور است.

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: از سیاست‌هایی که دولت و مدیران ارشد باید به آن اهتمام ورزند ارتقای بخش سلامت در کشور است و سهم بیمار در هزینه‌های درمان باید به کمتر از ۳۰ درصد کاهش یابد و هزینه درمان به معضلی برای آن‌ها تبدیل نشود.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان در دولت یازدهم با همکاری مجلس قدم‌های بلندی برداشته شده که برای انجام این مهم منابع حوزه سلامت در بودجه ارتقا پیدا کرد و مجلس با تخصیص یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده سبب تقویت بودجه بخش درمان و تحول در این حوزه شد.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید برای ارتقای بهره‌وری در نظام سلامت اهتمام بورزیم، البته مشکلات را نباید با تخصیص بودجه حل کرد، بسیاری از مسائل ما به ناکارآمدی سیستم ارتباط دارد و نباید فراموش کرد که هزینه‌هایی انجام می‌شود که بهره‌وری لازم را در پی ندارد.

نماینده تهران اضافه کرد: از وزیر بهداشت و همکاران او درخواست دارم ارتقای بهره‌وری در حوزه سلامت را به طور جدی در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: ما باید براساس قانون برنامه پنجم حداقل شاهد ۳۰ درصد افزایش بهره‌وری در نظام سلامت باشیم، اما تاکنون قدم‌های مطلوب در این حوزه‌ برداشته نشده است بنابراین باید هزینه‌ها به سمتی هدایت شود که با تحقق بهره‌وری زمینه افزایش رضایت مردم فراهم شود.

نایب‌ رئیس مجلس با تأکید بر لزوم توجه بر ارتقای بودجه بخش سلامت در لایحه بودجه سال آینده کل کشور افزود: البته مشکل اصلی را نبود یا کمبود منابع پایدار نمی‌دانم، بلکه مشکل ناکارآمدی سیستم است.

ابوترابی‌فرد یادآور شد: عموماً کشورهایی که درآمدهای آن‌ها متکی بر منابع طبیعی مانند نفت است، این منابع ارزان و رایگان و سهل‌الوصول را به راحتی هزینه می‌کنند که این موضوع بهره‌وری لازم را در پی ندارد.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم و مدیران بدانند مشکلات کشور ناشی از عدم تأمین منابع نیست، بلکه مشکلات در حوزه‌های درمان و سلامت و همچنین در عرصه‌های مختلف مدیریتی ناشی از استفاده نادرست از منابع است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز