خبرگزاری کار ایران

فردا، آغاز اجرای ایمن‌سازی با واکسن پنج‌ گانه

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۵۶۶

ادغام واکسن پنج‌گانه در برنامه توسعه ایمن‌سازی سبب ارتقای سلامت کودکان از طریق کاهش میزان بروز پنومونی و مننژیت‌های حاصله از هموفیلوس انفلوانزا نوع(b Hib) خواهد شد.

معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: واکسن پنج گانه سبب حفاظت کودک علیه پنج بیماری تهدید کننده زندگی یعنی دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، هپاتیت ب و هموفیلوس انفلوانزا نوع ب می‌شود.

به گزارش ایلنا، ادغام واکسن پنج گانه در برنامه توسعه ایمن سازی سبب ارتقای سلامت کودکان از طریق کاهش میزان بروز پنومونی و مننژیت‌های حاصله از هموفیلوس انفلوانزا نوع(b Hib) خواهد شد.

بنابراین گزارش، ایمن‌سازی یکی از شناخته شده ترین و موثرترین روش پیشگیری از بیماریهای دوران کودکی است. در ۳۰ سال گذشته پس از آغاز برنامه توسعه ایمن سازی(EPI)، دستاوردهای مهمی در جهت پیشگیری و کنترل بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن و ارتقای سلامت کودکان در کشورمان حاصل شده است.

براساس اعلام معاونت بهداشت، در حال حاضر کلیه کودکان کشور علیه بیماریهای دیفتری، سیاه سرفه، کزاز فلج اطفال، سرخک، سرخجه، اوریون، سل و هپاتیت B واکسینه می شوند. بیماریهای سرخک، سرخجه مادرزادی، کزاز نوزادی درمرحله حذف قرار دارند، ۱۴ سال است که کشور عاری از بیماری فلج اطفال است و بیماریهای دیفتری، سیاه سرفه و اوریون کنترل شده اند. میزان حاملین مزمن هپاتیت B از بیش از ۳ درصد در سال ۱۳۷۰ به کمتر از ۲ درصد کاهش یافته است.

براساس اعلام معاونت بهداشت، کلیدی ترین استراتژی برای دستیابی به دستاوردهای مذکور، پوشش بالای ایمن سازی جاری کودکان و سایر گروههای هدف است که در سطوح شهرستانی و کشوری بالای ۹۵ درصد بوده است. ادغام واکسن پنج گانه در برنامه توسعه ایمن سازی سبب ارتقای سلامت کودکان از طریق کاهش میزان بروز پنومونی ومننژیت‌های حاصله از هموفیلوس انفلوانزا نوع b(Hib) خواهد شد.

براساس دستورالعمل ابلاغی معاونت بهداشت به مراکز بهداشتی درمانی سراسر کشور، واکسن پنج گانه جایگزین واکسنهای فعلی ثلاث(DTP) وهپاتیت ب در سنین ۲،۴ و ۶ ماهگی در برنامه واکسیناسیون شده است. به علاوه دریافت واکسن هپاتیت ب بدو تولد طبق برنامه قبل ادامه خواهد داشت و زمان دریافت یادآور واکسن سه گانه(DTP) در ۱۸ ماهگی و ۶ سالگی همانند برنامه سابق ادامه خواهد یافت.

براساس گزارش وزارت بهداشت، گفتنی است در راستای اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت، از واکسن جدید پنج گانه در برنامه ایمن سازی کشور رونمایی می شود. مراسم آغاز اجرای ایمن سازی با واکسن پنج گانه فردا(سه شنبه) ۲۷ آبان ماه جاری به طور همزمان در تهران و سراسر کشور برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز