خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

باید کیفیت در حوزه غذا و دارو را افزایش دهیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۴۶۹

وزارت بهداشت در حوزه قیمت‌گذاری و واردات دارو شفاف عمل کرده است و توانسته‌ایم قیمت داروها را ۲۵ درصد کاهش دهیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در حوزه غذا کارهای نسبتا خوبی انجام شده است، گفت: باید کیفیت در حوزه غذا و دارو را افزایش دهیم و نباید از نظارت و مشارکت‌های اجتماعی غافل بمانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حسن هاشمی با حضور در همایش معاونان غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور گفت: واقعیت این است که در حوزه غذا مشکلات زیادی وجود دارد که در سال‌های گذشته مضاعف شده و ساز و کارهایی که از وزارت بهداشت(در زمینه اعتبارات، تجهیزات و نیروی انسانی) خواستند، متناسب نبوده، ضمن اینکه بی توجهی به این حوزه مشکلات و آسیب‌های زیادی به مردم وارد می‌سازد.

وزیر بهداشت ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با جلب حمایت سیاست‌گذاران مسئولیت خود را در حوزه غذا انجام دهیم. اگرچه در یک سال گذشته بی‌نظیر بوده است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: باید کیفیت در حوزه غذا و دارو را افزایش دهیم و نباید از نظارت و مشارکت‌های اجتماعی غافل بمانیم.

وی بر نقش کمیته‌ها در سطوح دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌های وابسته به آنها تاکید کرد و اظهار داشت: مسئولان دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها باید نسبت به مصرف داروها و تجهیزات پزشکی سخت‌گیری کنند.

هاشمی افزود: وزارت بهداشت در حوزه قیمت‌گذاری و واردات دارو شفاف عمل کرده است و ما توانسته‌ایم قیمت داروها را ۲۵ درصد کاهش دهیم و همین مسیر باید در حوزه دارو و تجهیزات روز به روز رونق یابد.

هاشمی با بیان اینکه راه اندازی پورتال دارویی توانسته در امر واردات و ساخت دارو به سازمان غذا و دارو کمک کند، ادامه داد: نظارت بیشتر باید بر روی این حوزه وجود داشته باشد و عقب‌افتادگی‌هایی که در حوزه IT‌ داشته ایم باید برطرف شود.

هاشمی در خصوص ارتقای کیفیت داروهای ساخت داخل کشور اظهار داشت: همه داروهای داخلی با داورهای خارجی قابل رقابت‌اند و حتی بهترین هستند اما کاستی هایی وجود دارد که باید اصلاح شود.

هاشمی گفت: در زمینه مواد اولیه تهیه داروها باید دقت و حساسیت کافی داشته باشیم ونظارت خود را افزایش دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز