خبرگزاری کار ایران

معاون اول قوه قضائیه:

ابتدا باید پزشکان از حرمت و جایگاه خود صیانت کنند

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۹۵۷

برخی اوقات سرمایه خود را به شخصی می‌دهند تا برای آنها کاری انجام دهد که متاسفانه در راه درست خرج نشده و حتی سبب از دست رفتن سرمایه پزشک نیز می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: از کلیت طرح تحول نظام سلامت حمایت می‌کنیم و سازمان نظام پزشکی نیز باید در چارچوب قانون و حمایت از حق مریض و پزشک، در راستای احقاق حق واقعی آنها کار کند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در چهارمین همایش کشوری مسئولان انتظامی سازمان نظام پزشکی که در مرکز همایشهای بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: بحثپزشکی و طبابت فی نفسه امری مقدس است که عقلا و شرع انور نیز به سختی کار و پرخطر بودن و استرسی که در آن نهفته است اذعان دارند.

وی با اشاره به اینکه آحاد جامعه باید شان جامعه پزشکی را رعایت کرده و از آن صیانت کنند؛ افزود: دو مطلب از نگاه آحاد جامعه در خصوص پزشکان مغفول مانده است که یکی میزان ساعات کاری پزشکان و دیگری سرپابودن آن‌ها و نداشتن زمان استراحت است.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه اگر پزشکان پرکار‌ترین افراد نباشند یکی از گروههایی هستند که ساعت کاری آن‌ها در طول شبانه روز زیاد بوده و زمان استراحت مشخصی حتی در هنگام مسافرت خود ندارند، اظهار داشت: پزشکان از زمانی که مریض در کنار آنهاست و برایش نسخه تجویز می‌کنند تا هنگامی که بهبودی بیمار حاصل شود؛ در نگرانی و استرس به سر می‌برند.

محسنی اژه‌ای به مخاطبان جامعه پزشکی اشاره کرد و بیان داشت: پزشک سر و کارش با انسان قبل از تولد او تا لحظه مرگش است و از طرفی با فردی مواجه است که یا خودش بیمار است و از درد رنج می‌برد و یا همراهان او در نگرانی و اضطراب به سر می‌برند.

وی به نقش پزشک در تسکین آلام بیمار و همراهانش تاکید کرد و اظهار داشت: حتی اگر الزاما پزشک نتواند بیمار را درمان کند اما در کاهش استرس و رنجهای بیمار نقش بسزایی دارد.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه به حفظ شان و جایگاه پزشکان در نظام سلامت اشاره کرد و گفت: ابتدا باید خود پزشکان از حرمت و جایگاه خود صیانت کنند و سازمان نظام پزشکی نیز به لحاظ وظیفه ذاتی و مشورتی که می‌تواند به سایر سازمانهای ذیربط بدهد در جهت ارتقاء سلامت، پیشرفت امور پزشکی و تدوین لوایح و مقررات و آیین نامه‌های بهتر با سایر مجموعه‌های مرتبط با پزشکی کوشا باشد.

وی همچنین به مسئولیت سازمان نظام پزشکی در زمینه نوع نگاه مردم به جامعه پزشکی از حیثتامین تجهیزات و داروهای مورد نیاز در عرصه سلامت اشاره کرد و اذعان داشت: سازمان نظام پزشکی در این زمینه بی‌مسئولیت نیست و می‌تواند کمک کننده هم باشد.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه ارتباط نزدیکی بین قوه قضائیه و جامعه پزشکی برقرار است، افزود: این امر حاصل کار سالیان متمادی است و قوانین نیز به تصویب رسیده است اما هنوز جا دارد تا بررسی‌های لازم روی آن انجام شود تا اگر فرآیندی دچار اشکال است؛ اصلاح شود.

به گفته وی، طرح تحول سلامت در جهت صیانت و خدمت کار می‌کند و از کلیت آن حمایت می‌کنیم و سازمان نظام پزشکی نیز باید در چارچوب قانون و حمایت از حق مریض و پزشک در راستای احقاق حق واقعی آن‌ها کار کند.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه پزشکان نیز دارای سرمایه‌ای هستند که اندوخته سال‌ها تلاش آنهاست، خاطرنشان کرد: اینکه پزشک اندوخته خود را در چه کاری صرف کند تا ارزش افزوده نیز داشته باشد بسیار مهم است زیرا برخی اوقات سرمایه خود را به شخصی می‌دهند تا برای آنها کاری انجام دهد که متاسفانه در راه درست خرج نشده و حتی سبب از دست رفتن سرمایه پزشک نیز می‌شود.

وی یکی از علل صدمات وارده به پزشکان را مسئله فوق دانست و تصریح کرد: در جهت ارتقاء و باکیفیت شدن کار جامعه پزشکی در حد توان خود کمکهای لازم را انجام می‌دهیم و از جامعه پزشکی می‌خواهیم تا مطالبات خود را به هر صورت که می‌توانند به ما بیان کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز