خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان غذا و دارو:

شیمی درمانی در مطب‌ها ممنوع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۱۱۴

با اجرای این دستوالعمل‌ها شیمی درمانی در مطب‌ها ممنوع می‌شود که البته ایجاد زیرساخت‌های آن حدود شش ماه زمان نیاز دارد.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: فروش داروهای شیمی درمانی از داروخانه‌های خاص متوقف می‌شود و دارو تنها در اختیار مراکز خاص که ضوابط آن بزودی ابلاغ می‌شود، قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، رسول دیناروند با اشاره به اینکه بسته ارتقای کیفیت خدمات بیماران سرطانی چند وجه دارد، گفت: اولین وجه اینکه از بیماران حمایت کنیم؛ به این معنا که برای بیماران محروم و بی‌بضاعت درمان رایگان شود. وجه دوم کنترل تجویز و مصرف داروهای شیمی درمانی است، چرا که این دارو‌ها گران قیمت هستند بنابراین راهکارهایی در این زمینه در حال تدوین است که از حیف و میل و خروج دارو از چرخه درمان جلوگیری کند.

وی ادامه داد: بنابراین در همین راستا برخی از دارو‌ها پوکه‌های آن‌ها جمع‌آوری می‌شود و برخی دیگر از دارو‌ها هم مشمول تجویز پروتکل خواهند شد؛ به این معنا که وقتی پزشک آن دارو را تجویز می‌کند حتما باید فرمی را پر کند.

دیناروند با بیان اینکه وجه بعدی نظارت بر خدمات خواهد بود، افزود: در حال حاضر شیمی درمانی در بخش دولتی و خصوصی انجام می‌شود که استانداردهای این کار در حال نهایی شدن است و به زودی ابلاغ می‌شود و بیمارستان‌ها باید خودشان را با این استاندارد‌ها تطبیق دهند.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، وی با اشاره به اینکه اعتبار لازم برای ارتقای استاندارد‌ها در بیمارستان‌های دولتی وجود دارد، اظهار داشت: همچنین مراکزی برای انجام شیمی درمانی ایجاد می‌شود که ضوابط آن بزودی ابلاغ می‌شود. به طوری که بعد از ابلاغ، فروش داروهای شیمی درمانی از داروخانه‌های خاص متوقف می‌شود و دارو تنها در اختیار این مراکز قرار می‌گیرد و دیگر نیازی نیست بیمار برای تهیه دارو به داروخانه‌ها مراجعه کنند.

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: با اجرای این دستوالعمل‌ها شیمی درمانی در مطب‌ها ممنوع می‌شود که البته ایجاد زیرساخت‌های آن حدود شش ماه زمان نیاز دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز