خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست «جایگاه خانواده در برنامه ششم توسعه»

کد خبر : ۲۲۶۷۸۰

مسائل حوزه اجتماعی به چشم هزینه در بودجه‌های دولت نگریسته شده است.

نشست «جایگاه خانواده در برنامه ششم توسعه» با حضور مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برخی اساتید دانشگاه در سالن همایش این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در برنامه‌های توسعه حوزه اجتماعی و مسائل حول این موضوع نادیده گرفته شده است، اظهار داشت: مسائل حوزه اجتماعی به چشم هزینه در بودجه‌های دولت نگریسته شده است.

«احمد میدری» گفت: سال‌ها تلاش شده با شناخت نیروهای اجتماعی و بسیج این نیرو‌ها با کمک اساتید به تقویت این حوزه بپردازیم.

وی افزود: اینکه چرا از این نیرو‌ها استفاده نشده، به دلیل مداخلات نادرست و سطحی مهندسان و اقتصاددان و… در پرداختن به این مسئله مهم بوده است.

جنادله یکی از اساتید جامعه‌شناسی دانشگاه تهران در این نشست اظهار داشت: الگوی تحول تک خطی در مورد خانواده نداریم، بلکه با تکثر الگوهای خانواده روبرو هستیم.

دیگر سخنران این نشست آزاد برمکی استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران اظهار داشت: آشوب اساسی در خانواده‌های ایرانی دخالت رسانه ملی است که با استفاده از روان‌شناسان تلاش دارد، تا به حل مسائل حوزه خانواده بپردازند در صورتی که برای حل این مسائل باید دید جامعه‌شناسانه داشت.

برمکی ادامه داد: باید به جامعه ایرانی مهارتهای زندگی بیاموزیم و تصمیمات را به خود خانواده واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه خانواده‌های قدیمی مهارت زندگی کردن را داشتند، گفت: خانواده‌های کنونی فاقد این گونه مهارت هستند.

احمدی نیا سخنران دیگر این نشست تاکید کرد: باید اجازه شناخت خانواده ایرانی داده شود و آمارهای طلاق را باید اعلام کرد تا امکان پژوهش و توصیف علمی پدید آید که این امر در سیاستگذاری‌های دولت هم تاثیر می‌گذارد.

احمدی‌نیا بر تبادل بین نهاد‌ها تاکید کرد: و گفت: باید خانواده و افراد تشکیل دهنده آن را به مشارکت دعوت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز