خبرگزاری کار ایران

خدمات رسانی هلال احمر برای زائران اربعین

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۱۱۸

تعداد ۲۰۰ پزشک و پیراپزشک در این درمانگاه‌ها مستقر می‌شوند و این درمانگاه‌ها با درمانگاه‌های عراقی هماهنگ است و در صورت نیاز از خدمات درمانگاه‌های عراقی استفاده خواهند کرد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ورود ۲۵ دستگاه آمبولانس هلال احمر به عراق برای خدمات رسانی به زائران اربعین خبر داد و گفت: ۲۰۰ پزشک و پیراپزشک در درمانگاه‌های صحرایی هلال احمر به زائران اربعین خدمات پزشکی و درمانی ارائه می‌دهند.

به گزارش ایلنا، پیرحسین کولیوند درباره گزارش اقدامات صورت گرفته در خصوص ساماندهی زائران اربعین گفت: محل استقرار درمانگاه‌های صحرایی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در بروشورهایی که توسط روابط عمومی سازمان حج و زیارت تهیه شده و در اختیار زائران اربعین قرار داده می‌شود، مشخص شده که زائران می‌توانند اطلاعات دقیقی از مسیرها و درمانگاه‌ها از این طریق بدست آورند.

وی افزود: تعداد ۲۰۰ پزشک و پیراپزشک در این درمانگاه‌ها مستقر می‌شوند و این درمانگاه‌ها با درمانگاه‌های عراقی هماهنگ است و در صورت نیاز از خدمات درمانگاه‌های عراقی استفاده خواهند کرد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات ما بر اساس برنامه‌های ستاد دائمی اربعین انجام گرفته است افزود: امسال برای اولین بار ۲۵ آمبولانس جمهوری اسلامی وارد کشور عراق می‌شود تا به زائران اربعین خدمات رسانی کند.

کولیوند وجود درمانگاه‌های هلال احمر در نقاط مرزی کشور و در داخل عراق و در مسیر پیاده روی زائران را موجب دلگرمی و آرامش خاطر زائران اربعین دانست.

وی همچنین از بکارگیری ۳ فروند بالگرد هلال احمر برای گشت زنی در مرزها و خدمات دهی به زائران اربعین خبر داد و گفت: در صورت دریافت مجوز از عراق این بالگردها در عراق نیز به زائران خدمات دهی خواهند کرد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر بیان کرد: تلفن مراکز پزشکی و درمانگاه‌های نجف و کربلا در بروشورهایی که به زائران داده می‌شود درج شده است و زائران می‌توانند در صورت نیاز به این مراکز مراجعه کرده یا تماس بگیرند.

وی به زائران توصیه کرد: برای حفظ سلامتی و رعایت نکات بهداشتی حتما لوازم شخصی خود را در سفر همراه داشته باشند و توصیه‌های پزشکی را جدی بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز