خبرگزاری کار ایران

۱۲ آذر ماه مرکز توانبخشی ضایعه نخاعی افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۵۹۷

شعار امسال روز جهانی معلولان «توسعه پایدار، نوید فناوری» نامگذاری شده است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی از رونمایی از سایت نخبگان معلول، ارائه خدمات رایگان در مراکز دولتی توانبخشی کشور و افتتاح مرکز توانبخشی ضایعه نخاعی در ۱۲ آذر ماه خبر داد.

به گزارش ایلنا از سازمان بهزیستی، «یحیی سخنگویی» در آستانه فرارسیدن ۱۲ آذر ماه مصادف با روز جهانی معلول، به تبیین و تشریح اقدامات مهم در راستای خدمت رسانی به معلولان پراخت و افزود: شعار امسال روز جهانی معلولان «توسعه پایدار، نوید فناوری» نامگذاری شده است.

وی درمورد سامانه مجازی نخبگان معلول گفت: این پایگاه در راستای تجمیع اطلاعات نخبگان معلول در رشته‌های ورزشی، فرهنگی، علمی و پژوهشی راه اندازی می‌شود.

سخنگویی افزود: با رونمایی از این سایت برای نخستین بار بانک اطلاعاتی جامعی از افراد تحصیل کرده، ورزشکاران مدال آور، هنرمندان و کارآفرینان موفق معلول در بهزیستی کشور گردآوری خواهد شد.

وی ارائه خدمات رایگان در مراکز جامع دولتی توانبخشی و توانپزشکی همزمان با روز معلول را یکی دیگر از اقدامات مؤثر دراین رابطه عنوان و تصریح کرد: برای سرویس دهی فراگیر به جامعه هدف، ۵۰۰ مرکز تحت نظارت بهزیستی در سطح کشور برای ارائه خدماتی همچون فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتاردرمانی فعال هستند.

سخنگویی به افتتاح اولین مرکز توانبخشی ضایعه نخاعی مولوی اشاره کرد و یادآور شد: در این مرکز خدمات توانبخشی، کاردرمانی، فیزیوتراپی، روان‌شناسی توسط افراد مجرب و ماهر ارائه می‌شود، بطوریکه افراد ضایعه نخاعی طی ۳ تا ۶ ماه با آموزش اصول اولیه توانبخشی به استقلال کامل می‌رسند و برای ورود به جامعه آماده می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز