خبرگزاری کار ایران

به رغم وعده کاهش قیمت داروهای وارداتی در نیمه دوم سال؛

داروهای وارداتی بیماران تالاسمی کاهش قیمتی نداشته است

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۳۳۰

در نیمه دوم سال جاری تغییری در قیمت داروهای وارداتی رخ نداده و به همان قیمت گذشته ارائه می‌شوند.

رئیس انجمن بیماران تالاسمی با اشاره به وعده کاهش ۲۸ درصدی قیمت داروهای وارداتی در نیمه دوم سال گفت: قیمت داروهای وارداتی بیماران تالاسمی کاهش قیمت نداشته و بیماران داروها را با همان قیمت قبلی دریافت می‌کنند.

مجید آراسته در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت دارویی بیماران تالاسمی گفت: در نیمه دوم سال جاری تغییری در قیمت داروهای وارداتی رخ نداده و به همان قیمت گذشته ارائه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از داروهای تولید داخل در لیست فرانشیز قرار گرفته‌اند اما داروهای وارداتی تغییری در قیمت نداشته‌اند.

آراسته با اشاره به اینکه بخشی از داروهای بیماری های خاص معاف از فرانشیز هستند، افزود: از این رو بخشی از هزینه این داروها را وزارتخانه و بخشی را نیز سازمان های بیمه گر پرداخت می‌کنند.

رئیس انجمن بیماران تالاسمی تصریح کرد: بخشی از داروها، به خصوص داروهای خارجی شامل این موضوع نمی‌شود.

وی همچنین درباره وضعیت پروتز مورد نیاز بیماران تالاسمی و کیفیت آنها، گفت: اداره تجهیزات پزشکی که تحت نظر سازمان غذا و دارو فعالیت می‌کند، اعلام کرده است پیگیری‌های لازم را برای افزایش کیفیت این محصولات انجام می‌دهد.

آراسته افزود: این سازمان عنوان کرده، تولید محصولات با کیفیت بالا در دستور کار دارد و در این باره با برخی از شرکت‌ها مذاکراتی داشته است.

رئیس انجمن بیماران تالاسمی تاکید کرد: با این وجود جراحان هستند که باید بپذیرند آیا می توانند از این محصولات استفاده کنند یا خیر.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا وضعیت بیماران را در سراسر کشور ساماندهی کنیم، افزود: هماهنگی‌هایی انجام شده تا وضعیت مراکز درمانی برای بیماران بهبود پیدا کند.

آراسته تاکید کرد: در تلاش هستیم شرایطی را ایجاد کنیم تا بیماران در سراسر کشور با دستور العمل ثابتی تحت درمان قرار بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم تا مشکلات بیماران در مراکز درمانی کاهش پیدا کند، افزود: این مهم مستلزم همکاری پزشکان و انجمن‌های علمی است.

گفتنی است؛ رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو شهریور سال جاری در تشریح وضعیت دارویی کشور عنوان کرده بود در شش ماهه دوم امسال داروهای اصلی وارداتی که عمدتا مورد استفاده بیماران خاص و صعب‌العلاج هستند، حدود ۲۸ درصد کاهش قیمت خواهند داشت و در برخی از داروها ممکن است این کاهش قیمت‌ها چشمگیر بوده و به ۶۰ تا ۷۰ درصد برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز