خبرگزاری کار ایران

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت؛

مصرف نمک در کشور سه برابر مورد نیاز است

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۵۵۹

۵۰ درصد از ایرانی‌ها در سن ۵۰ سالگی به فشار خون مبتلا می‌شوند که مهم‌ترین عامل در سکته قبلی به شمار می‌رود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر مصرف نمک در کشور سه برابر مورد نیاز است که می‌توانیم با بهبود صنعت غذایی، این مشکل را مرتفع کنیم.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ رضا ملک‌زاده در نشست با فعالان عرصه پژوهش و کسب و کار حوزه صنعت و سلامت استان مرکزی، افزود: ۵۰ درصد از ایرانی‌ها در سن ۵۰ سالگی به فشار خون مبتلا می‌شوند که مهم‌ترین عامل در سکته قبلی به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر امید به زندگی در بدو تولد ۲۰ سال افزایش پیدا کرده در حالی که با کنترل عوامل محیطی می‌توان امید به زندگی را در بدو تولد به ۸۰ سال برسانیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه زندگی ماشینی و کم شدن تحرک شهروندان سبب شده تا ۶۵ درصد از ایرانیان با چاقی یا اضافه وزن مواجه باشند، بیان داشت: بیماری‌های غیر واگیر ۸۵ درصد از علل مرگ و میر را در کشور به خود اختصاص داده‌اند که سکته قلبی و نارسایی تنفسی را می‌توان از جمله این بیماری‌ها دانست.

وی اضافه کرد: استعداد ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی مهم‌ترین مشکلی است که در ایران با آن مواجه هستیم، چرا که ۳۵ درصد از ایرانی‌ها با این مشکل مواجه هستند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی را می‌توان با دارو، رژیم غذایی و ورزش کنترل کرد.

وی گفت: در حال حاضر اقتصاد کشور به سوی اقتصادی دانش بنیان سوق داده شده و در این راستا تاسیس مرکز رشد و افزایش شرکت دانش بنیان در دانشگاه‌ها ضروری است.

دکتر ملک‌زاده با اشاره به اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با هزار میلیارد تومان بودجه آمادگی دارد تسهیلات ارزان قیمت در اختیار متقاضیان قرار دهد، خاطر نشان کرد: متأسفانه تاکنون طرح‌های قابل توجهی از استان‌ها به این صندوق ارسال نشده است.

وی افزود: استان مرکزی از نظر دانشگاه و صنعت در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد که برای توسعه ارتباط این دو باید شرکت‌های مشترک تشکیل شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان با تاکید بر اینکه تکنولوژی را باید در راستای افزایش سلامت به کار گرفت، خاطر نشان ساخت: صندوق نوآوری و شکوفایی آمادگی دارد تسهیلات خوبی را به طرح‌های استان مرکزی اختصاص دهد.

گفتنی است در این نشست تفاهمنامه همکاری فی‌مابین معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مرکز خدمات فناوری کسب و کار اراک منعقد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز