خبرگزاری کار ایران

رییس دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی خبر داد:

فرصت خوبی برای معرفی دانش اورولوژی ایران به دنیاست

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۲۰۹

اورولوژی شامل ۷ رشته تخصصی پیوند کلیه، سرطان‌های اورولوژی، اورولوژی اطفال، اورولوژی زنان، جراحی‌های ترمیمی، اورولوژی ناباروری و ناتوانی جنسی و اندویورولوژی است.

رییس دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی گفت: برگزاری دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی در ایران، نشان دهنده پیشرفت‌های علمی ما در رشته اورولوژی بوده و فرصت بسیار خوبی است تا بتوانیم دانش اورولوژی ایران را به دنیا معرفی کنیم.

به گزارش ایلنا، سید جلیل حسینی ضمن اعلام اینکه هم اکنون ۲۰ کشور عضو انجمن اورولوژی آسیا هستند، گفت: کشور ما نیز ۱۰ سال قبل به عضویت این انجمن در آمد.

وی با اشاره به اینکه انجمن اورولوژی هر دو سال یکبار کنگره‌ای را در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌کند، افزود: روسای انجمن بعد از بررسی میزان امکانات و توانمندی‌های کشورهای عضو، تصمیم می‌گیرد که کنگره در کدامیک از آن‌ها تشکیل شود.

به گفته حسینی کشور ما سه سال گذشته درخواست کرد که میزبان اجرای کنگره باشد. به طوری که در یک رقابت سنگین با کشور هند، توانست نظر روسای مجمع انجمن اورولوژی را جلب کند و میزبان دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی شود.

وی با بیان اینکه برگزاری کنگره‌ای با این عظمت در هر کشوری نشان دهنده پیشرفت‌های علمی آن کشور در رشته اورولوژی است، خاطرنشان کرد: علاوه بر جایگاه علمی، برگزاری چنین کنگره‌هایی در ایران از نظر اقتصادی نیز امتیازهای ویژه‌ای دارد چون شرکت کنندگان در واقع توریست‌های علمی محسوب می‌شوند.

حسینی با اشاره به اینکه دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی امسال در جزیره کیش از ۱۴ تا ۱۸ آذر برگزار می‌شود و ۱۰۰ نشست علمی دارد، ادامه داد: ۴۰ سخنران از کشورهای آمریکا، کانادا و اروپا، ۶۰ سخنران از کشورهای آسیایی و ۷۰ سخنران از کشور ایران در این کنگره حضور خواهند داشت.

رییس دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی ضمن بیان این نکته که اورولوژی شامل ۷ رشته تخصصی پیوند کلیه، سرطان‌های اورولوژی، اورولوژی اطفال، اورولوژی زنان، جراحی‌های ترمیمی، اورولوژی ناباروری و ناتوانی جنسی و اندویورولوژی است، گفت: در این ۷ رشته تخصصی به قدری در ایران پیشرفت داشته‌ایم که در مورد هیچ کدام از آن‌ها نیاز به اعزام بیمار به خارج از کشور نداریم. ضمنا متخصصان بسیاری از کشور ما برای سخنرانی در حوزه این ۷ رشته تخصصی، به خارج از کشور دعوت می‌شوند و ارتباطات بسیار خوب بین المللی دارند.

وی با تاکید بر اینکه این کنگره فرصت بسیار خوبی است تا بتوانیم دانش اورولوژی ایران را به دنیا معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: در جریان این کنگره جراحی‌های زنده توسط جراحان خارجی و داخلی از دو بیمارستان لبافی‌نژاد و خاتم الانبیاء، انجام خواهد شد.

حسینی همچنین توضیح داد: یکی از مهم‌ترین نکات برجسته کنگره آسیایی اورولوژی همکاری انجمن‌های بسیار بزرگ بین المللی اورولوژی با کشور ما است که این اتفاق تا کنون در کنگره‌های آسیایی سابقه نداشته است.

وی در توضیح این همکاری‌ها خاطرنشان کرد: روز اول این کنگره ۱۲ انجمن اورولوژی در سطح دنیا برنامه مشترک علمی برگزار خواهیم کرد. ضمن اینکه با بزرگ‌ترین انجمن بین المللی بی‌اختیاری ادراری نیز جلسه مشترک خواهیم داشت.

حسینی ادامه داد: این کنگره حدود ۳۰ می‌ه‌مان برجسته بین المللی دارد ضمنا تعدادی از محققان رشته اورولوژی از کشورهای ژاپن و کانادا برای تبادل تحقیقات در زمینه‌های ملکولی و سلول‌های بنیادی با اورولوژی جوان کشور ما، به این کنگره دعوت شده‌اند.

به گفته وی نکته ویژه در این کنگره این است که اکثر پزشکان برجسته ایرانی در زمینه اورولوژی که تا به حال به ایران نیامده‌اند و در جایگاه خود پروفسورهای برجسته‌ای در سطح دنیا بوده و صاحب کرسی هستند، این کنگره را پشتیبانی و در آن شرکت می‌کنند.

حسینی در پایان گفت: کنگره آسیایی اورولوژی ۲۰۱۴ برای تولید کنندگان داخلی دارو‌ها و تجهیزات پزشکی این امکان را دارد تا محصولات خود را به نمایش بگذارند و زمینه مبادلات تجاری خود را در سطح بین المللی فراهم کنند.

گفتنی است در روز سوم از کنگره آسیایی اورولوژی ۲۰۱۴، پرچم این کنگره جهت برگزاری کنگره سیزدهم در شانگهای، به کشور چین تقدیم می‌شود ضمن اینکه رییس انجمن اورولوژی آسیا که تا به حال از کشور تایلند بود، نشان ریاست را به دکتر حسینی تحولی خواهد داد و ایشان تا یک سال عهده دار ریایست انجمن ارولوژی آسیا خواهد بود.

گفتنی است بیش از ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است و از ۲۶ کشور جهان برای حضور در این کنگره اعلام آمادگی کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز