خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

امسال ۱۵۶ هزار کودک ایرانی به مدرسه نرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۴۴۷

رفاه اجتماعی از جمله مواردی است که به عنوان هدف در این وزارتخانه دنبال می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال ۱۵۶ هزار کودک ایرانی به مدرسه نرفته‌اند که با مطالعه بر روی این مساله، دلایل مختلف این پدیده مشخص شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد میدری در همایش ملی رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه گفت: مساله رفاه اجتماعی از جمله مواردی است که به عنوان هدف در این وزارتخانه دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر افزایش نشاط و امید ملی در جامعه گفت: نشاط و امید ملی برگرفته از سلامت اداری، حمایت اجتماعی، قدرت انتخاب و درآمد ملی است که در میان آنها حمایت اجتماعی و سلامت اداری بیشترین تاثیر را دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: مسایل اجتماعی را باید مطرح و مورد بررسی قرار دهیم این مساله معمولا از سوی مسوولین دیده نمی‌شود اما وزارت تعاون این رویکرد را دارد که به مطرح کردن مسایل اجتماعی بپردازد زیرا که اهتمام به تاثیر مشکلات اجتماعی دارد.

میدری افزود: این وزارتخانه با کمک سازمان بهزیستی بعد از سپری کردن ۱۰ جلسه کارشناسی و بررسی توانسته است در مقررات و آیین‌نامه سازمان‌های خیریه بازنگری کند که اکنون حاصل کار به رییس سازمان بهزیستی تحویل داده شده است.

وی با اشاره به بودجه کم سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی برای پیگیری برنامه‌های حوزه رفاه اجتماعی افزود: امسال ۱۵۶ هزار کودک ایرانی به مدرسه نمی‌روند که با مطالعه بر روی این مساله دلایل مختلف این پدیده مشخص شده است. برای نمونه در یک شهرستان که ۸۸۰ کودک در آن به مدرسه نمی‌رود، مشخص شد که حدود ۲۰۰ نفر از این کودکان به دلیل نداشتن شناسنامه از تحصیل باز ماندند چراکه حاصل ازدواج موقت هستند.

معاون رفاه وزارت تعاون ادامه داد: اگر اختلاس های چندمیلیارد تومانی در گذشته سبب سلب اعتماد میان دولت و مردم شده است، اکنون این دوران تمام شده و دولت جدید دوباره به کسب اعتماد پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز