خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر:

خانه‌های سلامت و امید با کمک خیرین مراکز تشخیصی خواهند شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۸۹۵

ایستگاه‌های پیشگیری از اچ آی وی و اعتیاد نیز در تونل های سلامت و امید این سفرنامه دایرهستند و خدمات مورد نیاز مراجعان را ارائه خواهند کرد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور مشاوران و روانشناسان داوطلب در تونل های سلامت، تاکید کرد: با کمک خیرین و نیکوکاران به زودی شاهد فعالیت خانه های سلامت و امید به عنوان مراکز تشخیصی خواهیم بود.

به گزارش ایلنا؛ فرحناز رافع در مورد آغاز به کار سفرنامه سلامت و امید در پنجمین استان کشور، افزود: ایلام پنجمین استان برای اجرای سفرنامه سلامت و امید است که مردم ۴شهرستان ایلام، مهران، دهلران و دره شهر از خدمات بهداشتی، درمانی و روانشناختی پزشکان متخصص، عمومی و پرستاران بهره مند می شوند.

وی با تاکید بر اینکه با برپایی تونل های سلامت در هریک از شهرستان ها، آموزش خودامدادی، دگر امدادی، تست فشار و قند خون، اصلاح و بهبود روش های تغذیه به سبک زندگی اسلامی ایرانی به مردم ارائه خواهد شد، تصریح کرد: از مواردی که به جد در سفرنامه سلامت و امید استان ایلام به اجرا درخواهد آمد، پیشگیری از سرطان های شایع زنان و حمایت های روانی و مشاوره های لازم در زمینه تاب آوری، افزایش آستانه تحمل و تحکیم بنیان خانواده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در ادامه یادآور شد: مشاوران و روانشناسان داوطلب جمعیت هلال احمر با حضور در چادرهای مخصوص تونل سلامت مشاوره های لازم را ارائه خواهند داد و شیوه برخورد با فرزندان و همسرداری نیز آموزش داده خواهد شد.

به گفته وی اصلاح و بهبود روش های تغذیه یکی دیگر از مواردی است که بایستی در استان ایلام به مردم آموزش داده شود.

رافع در مورد تعداد چادرهای تونل سلامت در سفرنامه سلامت و امید استان ایلام اظهار کرد: تعداد چادرهای برپا شده در سفرنامه بستگی به توان استان و میزان مشارکت مردم دارد و در هر شهر بیش از ۲۰ چادر دایر خواهد شد.

وی به انجام جراحی های سرپایی و ارائه خدمات دندانپزشکی در تونل های سلامت اشاره و بیان کرد: در ایستگاه های سلامت علاوه بر ویزیت های رایگان توسط پزشکان متخصص و عمومی با نصب یونیت های دندانپزشکی در برخی از شهرها خدمات دندانپزشکی نیز به مراجعان ارائه می شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمراذعان کرد: ایستگاه‌های پیشگیری از اچ آی وی و اعتیاد نیز در تونل های سلامت و امید این سفرنامه دایرهستند و خدمات مورد نیاز مراجعان را ارائه خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه در پی اجرای طرح باران مهربانی سفرنامه سلامت و امید، خیرین و نیکوکاران هزینه های درمانی، تحصیلی و تغذیه افراد نیازمند را متقبل می شوند، خاطرنشان کرد: خیرین و نیکوکاران با اهدا و یا وقف زمین برای احداثخانه داوطلب سلامت و امید و همین طور تقبل هزینه های ساخت این خانه ها در ارائه آموزش های تخصصی در مباحثاجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی کمک می کنند و در آینده ای نزدیک شاهد خواهیم بود تا با کمک خیرین، خانه های داوطلب، مراکز تشخیصی جمعیت هلال احمر نیز باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز