خبرگزاری کار ایران

سخنگوی مرکز مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی عنوان کرد:

سلامت زائرین اربعین حسینی اولویت اول وزارت بهداشت / ارائه خدمات به ۱۴ هزار نفر زائر

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۱۴۱

۸ تیم مراقبت مرزی از دانشگاه‌های همجوار جهت پوشش زائران بازگشتی با استفاده از پزشکان و کارشناسان و مبارزه با بیماری‌ها در مرزها مستقر شده‌اند.

با توجه به عزیمت خیل مشتاقان کربلای معلی و لزوم ارائه خدمات بهداشتی درمانی(EOC) مرکز هدایت عملیات و بحران وزارت بهداشت ضمن آماده باش و فعالیت شبانه‌روزی و سلسله جلسات روزانه روند ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائران اربعین حسینی را پایش می‌کنند.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت مجتبی خالدی ضمن بیان این مطلب گفت: تاکنون ۸ دانشگاه علوم پزشکی به صورت مستقیم و ۱۸ دانشگاه علوم پزشکی به صورت غیرمستقیم درگیر ارائه خدمات به زائرین هستند و افزایش ۱۰۰ درصدی در تعداد آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ و افزایش ۷ برابری اتوبوس آمبولانس اعزامی به شهر مرزی مهران و آمادگی مرزهای شلمچه و چذابه و مهران در ارائه خدمات از جمله اقدامات دانشگاه های علوم پزشکی است.

وی گفت: ۸ تیم مراقبت مرزی از دانشگاه‌های همجوار جهت پوشش زائران بازگشتی با استفاده از پزشکان و کارشناسان و مبارزه با بیماری‌ها در مرزها مستقر شده‌اند.

خالدی با بیان این که نظارت بهداشتی درخصوص سرویس‌های بهداشتی، تهیه و توزیع بهداشتی مواد غذایی، جلوگیری از توزیع مواد غذایی غیربهداشتی و معدوم سازی آنها و نظارت بر تهیه و توزیع آب آشامیدنی سالم از اهم اقدامات صورت گرفته می‌باشد، گفت: بیمارستان‌های صحرایی مرز مهران و شلمچه، مهران، آبادان، خرمشهر، ایلام، کردستان، کرمانشاه در حالت آماده‌باش بوده و با لغو پذیرش بیماران غیر ضروری با تمام توانمندی، آمادگی پذیرش بیماران و مصدومین اربعین حسینی را دارند.

سخنگوی مرکز مدیریت حوادثو فوریت های پزشکی خاطر نشان کرد: اورژانس هوایی کرمانشاه، خرم‌آباد، همدان و اهواز در حالت آماده باش بوده و آمادگی ارائه خدمات را در شرایط وجود انبوه مجروحین و بیماران و یا اعزام درخواست‌های بهداشتی و درمانی را به منطقه دارند و همچنین دارو و موارد مورد نظر درخصوص پیگیری و کنترل بیماری‌ها توسط مرکز مدیریت بیماری‌ها تهیه و به منطقه مرزی ارسال شده است و نظارت ویژه درخصوص بیماری‌های ویروسی و گوارشی توسط مراقبان بهداشتی مرزها در حال انجام می‌باشد.

سخنگوی مرکز مدیریت حوادثو فوریت های پزشکی یادآور شد: درخواست وزارت بهداشت از زائرین گرامی، رعایت موازین بهداشتی درخصوص مواد غذایی و آب آشامیدنی و مراجعه به مراکز درمانی در صورت وجود بیماری‌هایی شبیه آنفلوانزا و بیماری‌های گوارشی و اعلام به مراکز بهداشتی در صورت وجود افراد تب‌دار در کاروان‌ها می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت با ارائه خدمات به حدود ۱۴ هزار نفر و آماده باش کلیه امکانات و استعدادهای خود در پایانه‌ها و شهرهای مرزی و اعزام نیرو و امکانات خود از ۱۸ دانشگاه علو پزشکی، امیدوار است نمره خوبی درخصوص خدمات ارائه شده از زائرین دریافت نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز