خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت خبر داد:

برگزاری هفته بسیج ملی کاهش مصرف نمک ۶ تا ۱۵دی ماه

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۶۳۶

چنانچه در غذای کودک نمک باشد و یا همراه غذا نمک داده شود، باعثمی‌شود تا ذائقه کودک به نمک عادت کند و در ‌‌نهایت در بزرگسالی به دنبال غذاهای پرنمک برود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در نشست خبری بسیج ملی کاهش مصرف نمک گفت: یکی از عوامل مهم ابتلا به سرطان معده و پوکی استخوان مصرف نمک است.

به گزارش ایلنا؛ زهرا عبدالهی در نشست خبری بسیج ملی کاهش مصرف نمک، هدف از بسیج ملی کاهش مصرف نمک را اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در جهت تغییر الگوی مصرف مواد و سبد غذایی عنوان کرد و گفت: این برنامه از ششم دی‌ تا ۱۵ بهمن ماه در سراسر کشور به اجرا گذاشته می‌شود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت بر ضرورت عادت دادن کودکان به مصرف غذای کم نمک تأکید کرد و افزود: چنانچه در غذای کودک نمک باشد و یا همراه غذا نمک داده شود، باعثمی‌شود تا ذائقه کودک به نمک عادت کند و در ‌‌نهایت در بزرگسالی به دنبال غذاهای پرنمک برود.

به گفته عبداللهی مصرف سوسیس، پنیر پیتزا و زیتون که به تنهایی دارای نمک هستند به نوعی مصرف پنهان نمک می‌باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه افراد ۱۵ تا ۶۴ ساله کشور فشار خون دارند، گفت: از هر ۱۰ نفر شهروند ۴۵ تا ۶۵ ساله ۳ نفر فشار خون بالا دارند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه در ادامه یکی از عوامل مهم ابتلا به سرطان معده و پوکی استخوان را مصرف نمک بیان کرد.

عبداللهی همچنین از بازنگری دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم در مدارس خبر داد و گفت: بر اساس این دستورالعمل باید غذاهایی در بوفه مدارس توزیع شود که حاوی نمک، شکر و چربی کمی باشند.

وی همچنین در ادامه، از بازنگری در استاندارد میزان نمک و شکر در انواع نان، پنیر، رب گوجه و سس خبر داد و گفت: این آیین‌نامه در مرحله ابلاغ است و هنوز اجرایی نشده، و بر اساس این آئین نامه میزان نمک مجاز در این مواد غذایی باید کاهش یابد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه بر ضرورت عدم تبلیغات غذاهای پرنمک، شیرین و چرب تأکیدکرد و گفت: آیین‌نامه منع تبلیغات غذاهای پرنمک، شیرین و چرب در سطح بین‌المللی آماده شده است که در این آیین نامه تبلیغات مواد غذایی حاوی این سه ماده ممنوع اعلام شده است.

عبداللهی در پایان، بر ضرورت عدم استفاده از نمک دریا به دلیل ناکافی بودن میزان ید و وجود سرب و کادمیوم در این نمک، تاکید کرد و گفت: متاسفانه این نوع نمک در رسانه‌ها تبلیغ و در برنامه‌های آشپزی از آن استفاده می‌شود و این در حالی است که این نمک هیچ مجوز بهداشتی ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز