خبرگزاری کار ایران

تشخیص و درمان بیماری‌های داخل رحم با روش هیستروسکوپی

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۶۵۶

هسیتروسکوپی یک روش خیلی خوب برای تشخیص و درمان بیماریهای داخل رحم(آندوم‌تر) است و در گذشته، قبل از اینکه روش هسیتروسکوپی وجود داشته باشد پزشکان از فضای داخل رحم بی‌اطلاع بودند و کورتاژ تشخیصی انجام می‌دادند.

دبیر اولین کنگره بین المللی روش‌های کم‌تهاجمی زنان و مامایی ایران با اشاره به اینکه با روش هیستروسکوپی می‌توان پولیپ‌ها و فیبروم‌های داخل رحم را به میزان ۱۰۰ درصد تشخیص و درمان کرد، گفت: هسیتروسکوپی یک روش خیلی خوب برای تشخیص و درمان بیماریهای داخل رحم(آندوم‌تر) است.

به گزارش ایلنا؛ ابوالفضل مهدی‌زاده متخصص زنان و زایمان گفت: این روش در گذشته، قبل از اینکه روش هسیتروسکوپی وجود داشته باشد پزشکان از فضای داخل رحم بی‌اطلاع بودند و کورتاژ تشخیصی انجام می‌دادند و باید تاکید کنم که با کورتاژ تشخیصی نه می‌توان پولیپ و یا فیبروم‌ها رو برداشت و نه چسبندگی‌ها را آزاد کرد ولی امروزه با دستگاه هیستروسکوپ می‌توان وارد فضای رحم شویم و فضا را بینیم و ۱۰۰درصد بیماری‌هایش را تشخیص و درمان کنیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که فضای داخل رحم دچار بیماریهای مختلفی از جمله خونریزی‌های خیلی طولانی و شدید در اثر داشتن پولیپ یا فیبروم می‌شدند که این امر پزشکان را در تشخیص و درمان دچار اشتباه می‌کرد ولی امروزه با هیستروسکوپ می‌توان این بیماری‌ها را به راحتی تشخیص داده و درمان کرد و علاوه بر آن می‌توان با هیستروسکوپ پولیپ ویا فیبروم را بدون نیاز به جراحی بزرگ بیرون آورد.

دبیر اولین کنگره بین المللی روش‌های کم‌تهاجمی زنان و مامایی ایران گفت: در بعضی مواقع فضای داخل رحم دچار چسبندگی می‌شود که این عارضه می‌تواند به دنبال کورتاژهای غیر قانونی یا کورتاژهای خشن ویا به دنبال عفونت‌ها و بخصوص سل بوجود آید که در این مورد خانم‌ها نمی‌توانند قاعدگی داشته باشند و علاوه بر اینکه قاعدگیشان قطع می‌شود باردار هم نمی‌شوند ولی با استفاده از دستگاه هیستروسکوپ می‌توان به قسمت‌های داخل رحم دسترسی پیدا کرد و نقاطی که چسبندگی دارند را کاملا آزاد کرد و فضای داخل رحم را بازسازی کرد به شکلی که فرد مورد نظر بتواند دارای قاعدگی و بارداری طبیعی شود.

مهدی‌زاده در ارتباط با موارد دیگر استفاده ار هیستروسکوپ گفت: در مواقعی که مخاط رحم بیش از حد ضخامت پیدا می‌کند و باعثخونریزی می‌شود و یا زمانی که فضای داخل رحم(آندوم‌تر) دچار سرطان می‌شود می‌توان بوسیله هیستروسکوپی مشکل بیمار را تشخیص داده و بهترین راه درمان را در پیش گرفت.

یادآوری می‌شود اواین کنگره بین المللی روشهای کم تهاجمی زنان و مامایی ایران همزمان با یازدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران از ۱۶ تا ۱۹ دی ماه جاری در مرکز همایشهای رازی تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز