خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نام‌نویسی سازمان تأمین اجتماعی:

بیمه شدگان مفقود شدن دفترچه بیمه را به شعب تأمین اجتماعی اطلاع دهند

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۳۳۶

بیمه شدگان ومستمری بگیرانی که بنا به دلایلی دفاتر درمانی آنها مفقود می شود باید با مراجعه به شعبه ضمن اعلام فقدان آن، برای دریافت دفترچه درمانی المثنی نیز اقدام کنند.

مدیرکل نامنویسی وحسابهای انفرادی سازمان تأمین اجتماعی از بیمه شدگان ومستمری بگیران خواست در صورت فقدان دفترچه درمانی، آن را در اسرع وقت به شعبه تأمین اجتماعی مربوطه اطلاع دهند.

به گزارش ایلنا، سعید حسینی گفت: دفترچه درمانی علاوه بر اینکه به بیمه شده و خانواده تحت تکفل وی امکان بهره مندی از خدمات درمانی رایگان را در مراکز درمانی ملکی این سازمان می دهد، در واقع بخشی از پرونده پزشکی بیمه شدگان نیز محسوب می شود.

وی افزود: بیمه شدگان در صورت فقدان دفترچه درمانی، موضوع را سریعاً به شعبه تأمین اجتماعی اطلاع دهند تا از سوء استفاده های احتمالی از آن جلوگیری شود زیرا تبعات این سوء استفاده بیمه شده را نیز در بر می گیرد.

حسینی افزود: بیمه شدگان ومستمری بگیرانی که بنا به دلایلی دفاتر درمانی آنها مفقود می شود باید با مراجعه به شعبه ضمن اعلام فقدان آن، برای دریافت دفترچه درمانی المثنی نیز اقدام کنند.

وی گفت: تکمیل فرم درخواست صدور دفترچه درمانی المثنی، پرداخت مبلغ خسارت صدوردفترچه درمانی المثنی(برای بار اول معادل ۵۰ درصد حداقل دستمزد روزانه در سال مربوطه وبرای بار دوم به بعد معادل یک برابر حداقل دستمزد روزانه در سال مربوطه) وارائه اصل وتصویر شناسنامه وکارت ملی صاحب دفترچه مفقودی مدارک لازم برای صدور دفترچه المثنی است.

مدیر کل نامنویسی وحسابهای انفرادی سازمان تأمین اجتماعی افزود: صدور دفترچه درمانی المثنی آن دسته از بیمه شدگان ومستمری بگیران وافراد تحت تکفل آنان که در اثر حوادثغیر مترقبه مفقود شود، پس از تکمیل فرم درخواست صدور دفترچه درمانی المثنی وتاییدیه از مراجع ذیصلاح صرفاً بدون اخذ وجه خسارت مربوطه انجام می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز