خبرگزاری کار ایران

در همایش تبیین رویکردهای جمعیتی عنوان شد؛

روحانیون با اقدامات تبلیغی سیاست‌های جمعیتی را فرهنگ‌‌‌‌‌‌سازی کنند

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۰۷۷

افزایش و کاهش نامتناسب جمعیت هر دو اثرات زیانباری بر جامعه دارند و مسوولان اجرایی باید خود را متعهد بدانند و همچنین روحانیون نیز می‌توانند با اقدامات تبلیغی سیاست های جمعیتی را در جامعه فرهنگ‌‌‌‌‌‌سازی کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مهم ترین تغییر و تحول جمعیتی در چند دهه اخیر در کشورهای در حال توسعه کاهش چشمگیر باروری بوده است.

به گزارش ایلنا، میری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در همایش تبیین رویکردهای جمعیتی که با حضور مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت برگزار شد؛ اظهار داشت: شاخص باروری کشور ۱.۷ فرزند برای هر مادر است و آمارهای کشور رو به کاهش است که این امر می‌تواند معضل ایجاد کند، زیرا جمعیت مولد ما رو به کاهش و جمعیت مصرف کننده ما زیاد شده است.

وی تصریح کرد: آمار و ارقام در کشور نشان دهنده جمعیت رو به کاهش است و در این خصوص مقام معظم رهبری راهکارهایی نشان داده اند و سیاستگذاری‌هایی فرموده اند. که ما نیز ملزم به اجرای آن تصمیمات و در راس اجرای این برنامه وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: افزایش و کاهش نامتناسب جمعیت هر دو اثرات زیانباری بر جامعه دارند و مسوولان اجرایی باید خود را متعهد بدانند و همچنین روحانیون نیز می توانند با اقدامات تبلیغی سیاست های جمعیتی را در جامعه فرهنگ‌‌‌‌‌‌سازی کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان یکی از راهکارهای ارتقا شاخص های سلامت در استان را مشارکت همه نهادها و سازمان ها در امر سلامت عنوان کرد.

براساس این گزارش، محمد اسماعیل مطلق مدیر کل اداره سلامت جمعیت ومدارس وزارت بهداشت نیز با بیان اینکه بر اساس نظر جمعیت شناسان در آینده نزدیک امکان کاهش جمعیت در کشور وجود دارد خاطرنشان کرد: در استان سیستان وبلوچستان رشد جمعیت دارای شرایط مطلوبی است.

برپایه این گزارش، طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: پراکندگی جمعیت در روستاها و افزایش هزینه ارایه خدمات و از طرفی همجواری با کشورهای پاکستان و افغانستان نیز وضعیت سلامت استان را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: چارت تشکیلاتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حوزه های بهداشت ودرمان با کمبود نیروی انسانی روبروست که بعنوان نمونه در قسمت بهورزان که ۳۲ درصد و در بخش مامایی نیز ۴۱ درصد چارت خالی داریم.

گفتنی است؛ اسلامی مشاور فنی دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت نیز در این همایش گزارشی در زمینه جمعیت فعلی کشور و استان و شاخصهای مرتبط با جمعیت ارائه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز