خبرگزاری کار ایران

آقاجانی اعلام کرد:

راه‌اندازی ۱۴پایگاه آمبولانس هوایی

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۴۸۰

با اجرای طرح تحول نظام سلامت ۱۴ پایگاه آمبولانس هوایی در کشور راه‌اندازی شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت، پرداختی مردم از ۳۷ به هشت درصد در خدمات بستری کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، محمد حاجی آقاجانی به تشریح دستاوردهای طرح تحول سلامت پرداخت و افزود: در مدت اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، حدود سه میلیون و ۵۰ هزار نفر بیمار در بیمارستان‌های وزارت بهداشت بستری و از این کاهش هزینه‌ها استفاده کرده‌اند.

به گفته دکتر آقاجانی، ۷۳ درصد مردم از هزینه‌های خود بعد از اجرای طرح رضایت نسبی دارند که این برای ما سرمایه بزرگی است.

وی تصریح کرد: همچنین قبل از اجرای این طرح عموم بیماران حداقل یک بار برای خرید لوازم مصرفی به خارج از بیمارستان مراجعه می‌کردند که هزینه‌های هنگفتی داشت و گاهی پیدا کردن این لوازم نیز دشوار بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مراجعه بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه لوازم و تجهیزات پزشکی به ۲.۳ درصد رسیده است، افزود: امیدواریم این سه درصد نیز روزی به صفر برسد.

آقاجانی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، قیمت تجهیزات پزشکی نسبت به سال گذشته، ۴۲ درصد کاهش یافته است.

معاون درمان وزیر بهداشت یکی از دستاوردهای مهم طرح تحول بحثکنترل بازار دارو و تجهیزات پزشکی بیان کرد و گفت: به رغم وجود تورم، با اجرای طرح تحول نظام سلامت توانستیم کاهش قیمت تجهیزات پزشکی ضروری مثل لنزهای چشمی را کنترل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کنترل نرخ‌های حدود هفت هزار قلم از تجهیزات پزشکی را در بازار شاهد هستیم، افزود: این تجهیزات به طور متوسط ۴۲ درصد در سال ۹۳ در مقایسه با سال ۹۲ کاهش قیمت داشته‌اند.

معاون وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه در برنامه کشیک در ۳۹۸ بیمارستان دانشگاهی کشور ۷۵۲ نفر پزشک متخصص در ۱۷ تخصص، شب‌ها و در ساعت مختلف و ایام تعطیل برای خدمت رسانی به مردم حضور دارند، گفت: یکی از برنامه‌های مهم دیگر در طرح تحول نظام سلامت، حمایت از ویزیت‌های سرپایی بود که در این راستا در ۵۸۵ کلینیک ویژه، حدود ۹ هزار و ۵۰۰ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص ارائه خدمت داده است.

به گفته وی، در این برنامه نیز بیش از سه هزار ویزیت به صورت ماهانه در این کلینیک‌ها انجام می‌شود که مردم فقط سه هزار تومان بابت آن می‌پردازند.

آقاجانی همچنین با بیان اینکه در برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، در ۲۹۳ شهر غیر برخوردار کشور۴۳۶ پزشک مورد حمایت قرار گرفتند، گفت: طبق آمار ۴۲ درصد از پزشکان اعلام کردند که بعد از پایان تعهد قانونی خود به دلیل اجرای این طرح در این مناطق می‌مانند.

وی در ادامه افزود: بنابراین صرف اجرای قانون دیگر شرط بقای پزشکان در این مناطق نیست بلکه حمایت‌های دولت آن‌ها را به ماندن در این مناطق ترغیب کرده است که این، سرمایه بزرگی برای مناطق محروم است.

معاون وزیر بهداشت در ادامه، تعداد زایمان طبیعی رایگان انجام شده در شش ماهه اول اجرای طرح تحول نظام سلامت را ۲۴۱ هزار زایمان طبیعی بیان کرد و گفت: در قالب همین برنامه نیز ۳۶۶ بلوک زایمانی در حال بازسازی و بهینه سازی هستند که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسند.

وی همچنین با اشاره به اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت ۱۴ پایگاه آمبولانس هوایی در کشور راه اندازی شده است، افزود: در آمبولانس هوایی به طور متوسط هر پایگاه پنج ماموریت و ۱۸۳ پرواز انجام داده و نزدیک به ۳۳۰ مصدوم منتقل شده‌اند.

آقاجانی در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۵۶۰ بیمارستان دولتی کشور بازسازی‌های هتلینگ را شروع کردند، افزود: پیشرفت این بیمارستان‌ها در قالب هتلینگ ۶۷ درصد بوده است.

به گفته وی، تجهیزات مربوط به هتلینگ ۱۱ قلم است که ۱۶۰۰ محموله از این تجهیزات را تحویل گرفته و به مناطق محروم ارسال کردیم.

آقاجانی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت بیش از هفت میلیون نفر که فاقد پوشش بیمه بودند، بیمه پایه شده و اکنون دفترچه بیمه دارند، گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این طرح سرمایه اجتماعی بود که از طریق این طرح به دست آوردیم و اقبالی که مردم از این طرح نشان داده و همچنین اقبال دولت، مجلس و نهادهای حاکمیتی در زمره دستاوردهای این طرح است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز