خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

باید برای مبارزه با سل برنامه‌ریزی صورت گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۶۴۵

باید تعهد داده شود که بیماری بر اساس این برنامه کاهش یابد و متناسب با این برنامه نیز اعتبار در اختیار دانشگاه علوم پزشکی زابل قرار می گیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جهت گیری دولت کمک به مردم و کاهش هزینه های درمانی بیماران است، زیرا رسیدگی به این حق مردم باید از گذشته ها انجام می شد.

به گزارش ایلنا، حسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زابل افزود: در حوزه بهداشت و درمان جهت گیری نخست، مساله بهداشت است و دولت نیز به این موضوع توجه خاص دارد.

وی بیان کرد: در این حوزه برای تامین پزشک، ماما و مکمل ها حرکت های خوبی آغاز شده و شاهد ایمن سازی هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شرایط کشور در زمینه تامین تجهیزات پزشکی در چند ماه آینده متفاوت می شود و با اقدامات در دست انجام در زمینه ویزیت و تامین تجهیزات رضایت مندی مردم بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به تامین امکانات رفاهی برای اعضا هیات علمی و پزشکان گفت: وظیفه دانشگاه و وزارت بهداشت، تامین وسایل آسایش و رفاه این همکاران و مهم تر از آن استفاده حداکثری از علم و دانش آنان است.

وی اظهار کرد: نکته قابل توجه عقب ماندگی تاریخی سیستان و بلوچستان است، به طوری که با وجود تلاش ها و خدمات زیاد صورت گرفته در طول ۳۵ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی اما همچنان برخی محرومیت ها خودنمایی می کند و خشکسالی نیز مزید بر علت شده است.

هاشمی با بیان اینکه مردم این منطقه خیلی گرفتار هستند، ادامه داد: تعداد تخت های بیمارستانی متناسب با رشد جمعیت منطقه سیستان نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متاسفانه زیر ساخت ها مناسب نیست و چنانچه سیستان به عنوان منطقه آزاد تصویب شود، تقویت آزمایشگاه ها و تجهیزات درمانی ضروری است.

هاشمی با اشاره به افزایش شمار بیماران مبتلا به سل در این منطقه خاطر نشان کرد: اینکه سالانه ۵۰۰ نفر به آمار بیماران مبتلا به سل اضافه شوند، قبول آن سخت و باعثتاسف است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی برای مبارزه با سل باید صورت گیرد، گفت: باید تعهد داده شود که بیماری بر اساس این برنامه کاهش یابد و متناسب با این برنامه نیز اعتبار در اختیار دانشگاه علوم پزشکی زابل قرار می گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز در این نشست گفت: زمان ماندگاری پزشکان در این منطقه بسیار کم است به همین سبب باید مشوق های بیشتری نسبت به سایر مناطق کشور برای این منطقه در نظر گرفته شود.

علی اکبر نصیری افزود: کاهش مدت زمان طرح و پرداخت های به موقع و بیشتر می تواند زمینه ساز حضور طولانی مدت نیروها شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل اظهار داشت: در صورت تربیت نیروهای بومی مشکل تامین نیروی متخصص با توان بیشتری حل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: دو بیمارستان در شهرستان های زهک و هیرمند نیازمند مساعدت های لازم برای تامین نیروی انسانی است.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل نیز گفت: تعداد زیادی معتاد در منطقه وجود دارد که درمان و سالم سازی آنان نیازمند تخصیص سهمیه خاصی از سوی بخش بهداشت و درمان است.

هوشنگ ناظری افزود: پرداخت نشدن مطالبات و کمبود تجهیزات در بیمارستان امیرالمومنین(ع) از مشکلات این بخش است که بیماران را نیز با مشکلاتی رو به رو کرده است.

وی بیان کرد: ایجاد انگیزه برای جذب پزشکان نیاز به نگاه ویژه دارد به گونه ای که پزشک باید احساس کند خدمت در این منطقه در زمینه تامین امکانات رفاهی و حقوق و مزایا با سایر نقاط کشور تفاوت دارد در حالی که اکنون این تفاوت محسوس نیست.

فرماندار زابل تصریح کرد: با توجه به نبود و یا کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در افغانستان بسیاری از بیماران آن کشور برای درمان به مراکز و بیمارستان های سیستان مراجعه می کنند که در صورت تامین زیرساخت ها می توان از این محل منبع درآمدی برای منطقه ایجاد کرد.

در ادامه این نشست اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زابل با بیان مسائل و مشکلات موجود، خواستار حل آنها از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شدند.

بنابر این گزارش؛ هاشمی با پیوستن به کاروان نورآوران سلامت و امید در روستای دولت آباد شهرستان هامون تعدادی از بیماران چشم را که نیاز به جراحی داشتند، درمان و مورد عمل جراحی قرار داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز