خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی اداره کل نظارت و ارزیابی دارو:

اصول منشورحقوق بیمار در داروخانه‌ها رعایت شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۳۹۶

منشور حقوق بیمار در داروخانه ها نصب شود / مسوول فنی داروخانه موظف به پاسخگویی و رعایت اصول مندرج در منشورحقوق بیمار است.

معاون برنامه ریزی اداره کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو ضمن برشمردن وظایف مسوولین فنی دارو خانه‌ها از آنها خواست منشور حقوق بیمار را در دارو خانه نصب کنند تا مردم آگاهانه حقوق خود را مطالبه کنند.

به گزارش ایلنا، فرزاد پیرویان با بیان اینکه مسوول فنی داروخانه موظف به پاسخگویی و رعایت اصول مندرج در منشورحقوق بیمار است، افزود: مسوولین داروخانه ها باید این منشور را به گونه ای قابل مشاهده، در دارو خانه‌ها نصب کنند تا مردم ضمن آشنایی با حق و حقوق خود، عادت به مطالبه آن کنند.

وی تصریح کرد: اگر در داروخانه ای هم به اصول مندرج در منشور توجه نشد هموطنان می توانند با مراجعه به معاونت های غذا و داروی علوم پزشکی محل زندگی خود تخلف را گزارش کنند و مطمئن باشند که در اسرع وقت به آن رسیدگی خواهد شد.

معاون برنامه ریزی اداره کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو یادآور شد: با توجه به سنگینی رسالت حقوقی یک مسوول فنی که هرگونه اختلال و بروز مشکلاتی را در این حوزه در بر می گیرد؛ حق فنی هزینه زیادی را متوجه بیماران نمی کند.

پیرویان گفت: حق فنی را باید همان حق یا تعرفه خدماتی دانست که دکتر داروساز مستقر در داروخانه در ازای انجام وظایف خود که شامل کنترل گردش کار علمی، بهداشتی و فنی داروخانه می شود دریافت می کند.

وی با بیان اینکه وظایف مسوولین فنی در دو بخش محسوس و نامحسوس متمرکز می شود تصریح کرد: وظایف محسوس همان اموری است که مراجعه کننده به داروخانه هنگام دریافت دارو مطالبه می کند که شامل بررسی نسخ پزشکان و دستورات دارویی، مشاوره و توصیه های دارویی، انتقال عوارض و یا موارد نگهداری، مصرف خاص برخی داروها به بیمار می‌شود.

به گزارش سازمان غذا و دارو پیرویان افزود: فعالیت های نامحسوس یک مسوول فنی شامل همه امور مربوط به خرید دارو از مراکز مجاز و استاندارد، نحوه نگهداری داروها، کنترل تاریخ تولید و انقضای دارو و هرگونه اختلال و بروز مشکلات در این حوزه را در برمی گیرد.

معاون برنامه ریزی اداره کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو اظهار داشت: مسوول فنی داروخانه باید دقیقا همانند پزشک(عمومی، متخصص، فوق تخصص) که موظف به در نظرگیری زمان خاصی برای هر بیمار است و باید این زمان را برای معاینه، شرح حال گیری و تشریح روند درمان مورد پسند بیمار بگذارد، در نظر بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز