خبرگزاری کار ایران

برگزاری هفتمین کنگره سراسری سکته مغزی

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۴۴۳

«پیشگیری اولیه» مبنی بر ارایه راه‌های جلوگیری از سکته، «درمان حاد» در زمینه اقدامات سریع درمانی با هدف کاهش آسیب به بیمار و «پیشگیری ثانویه» با هدف بهبود افراد دچار سکته به منظور راه‌های جلوگیری از ابتلا به سکته‌های بعدی در افراد دچار سکته از محور‌های این کنگره دو روزه را تشکیل می‌دهد.

هفتمین کنگره سراسری سکته مغزی(استروک) با شعار افزایش آگاهی جامعه و پزشکان ۷و ۸ اسفند ماه امسال در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مسعود مهرپور دبیر این کنگره با اعلام خبر فوق گفت: هدف نهایی از تشکیل این کنگره، ارتقا کیفیت درمان و سلامت بیماران از یک سو و آشنایی جامعه با علایم سکته مغزی به منظور ارجاع به موقع بیمار به مراکز درمانی و اقدام به موقع درمانی از سوی کادر پزشکی است.

وی با اشاره به اینکه درمان سکته مغزی در طی یک دهه اخیر دچارتحول أساسی شده است، ولی این تغییر در کشور ما هنوز محسوس نیست، یاد آور شد: هر چند علل متعددی در محقق نشدن این تغییر دخیل هستند، ولی شاید مهم‌ترین عامل، فقدان آگاهی جامعه از امکان درمان به شرط ارجاع سریع بیماران به مراکز درمانی است.

مهرپور تصریح کرد: از آنجا که درمان سکته مغزی نیاز به همکاری میان تخصصی گروه‌های درمانی مختلف شامل نورولوژی، اورژانس، رادیولوژی، جراحی اعصاب، طب فیزیکی و قلب داشته، هماهنگی و همکاری تیمی بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: در این کنگره در نظر است، یافته‌های جدید علمی درمانی و راه‌های جدید بازتوانی این حوزه به
متخصصان این رشته ارایه شود. همچنین از اهداف دیگر این کنگره، معرفی سکته مغزی به عنوان یک بیماری قابل درمان بوده که راه درمان آن‌‌ همان ارجاع به موقع بیمار به مراکز درمانی است.

دبیر هفتمین کنگره سراسری سکته مغزی یادآور شد: «پیشگیری اولیه» مبنی بر ارایه راه‌های جلوگیری از سکته، «درمان حاد» در زمینه اقدامات سریع درمانی با هدف کاهش آسیب به بیمار، «پیشگیری ثانویه» با هدف بهبود افراد دچار سکته و «پیشگیری در مرحله سوم» به منظور راه‌های جلوگیری از ابتلا به سکته‌های بعدی در افراد دچار سکته از محور‌های این کنگره دو روزه را تشکیل می‌دهد.

وی اضافه کرد: این کنگره از سوی انجمن استروک ایران، انجمن متخصصان مغز و اعصاب ایران، انجمن علوم اعصاب ایران، دانشگاه علوم پزشکی ایران و مرکز تحقیقات علوم اعصاب برگزار می‌شود.

به گفته مهرپور در این کنگره علاوه بر سخنرانی استادان برجسته پیرامون موضوعات فوق، کارگاه‌های آموزشی نیز
برگزار خواهد شد.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی http: / / www. iranianstrokecongress. com / fa مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز