خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

جهت گیری فعالیت‌ها باید به سمت مناطق محروم باشد

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۲۰۴

رئیس جمهور مبتکر طرح تحول سلامت است / مقام معظم رهبری و مجلس شورای اسلامی نیز از این طرح حمایت کرده‌اند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: جهت گیری اقدامات و فعالیت‌ها باید به سمت خدمت به مردم مناطق محروم باشد.

به گزارش ایلنا، هاشمی در نشست شورای اداری شهرستان خرامه، اظهار داشت: در اوایل انقلاب، قریب به ۷۰ درصد مردم کشور روستایی بودند، اما به دلیل خشکسالی، به تدریج به شهر‌ها مهاجرت کردند و در حال حاضر، قریب به ۹ میلیون نفر از جمعیت کشور در حاشیه شهر‌ها سکونت دارند که از حداقل‌های خدمات بهداشتی درمانی محروم هستند.

وی تاسیس مرکز سلامت در مناطق حاشیه شهر‌ها و حضور کار‌شناسان سلامت را اقدامی در راستای رفع مشکلات دانست و با تاکید بر توجه همه مسئولان حوزه سلامت نسبت به ایجاد عدالت و دسترسی به خدمات سلامت، گفت: با وجود مشکل خشکسالی اگر توجه بیشتری به حاشیه شهر‌ها و شهرستان‌ها شده بود، در حال حاضر شاهد مهاجرت به شهر‌ها نبودیم و اکنون با مشکلات کمتری مواجه بودیم.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: طی بیش از یک سال گذشته، شاهد بودید که دولت موفق شد برنامه‌های خود را بدون حاشیه در حوزه سیاست‌های داخلی و خارجی پیش ببرد.

وی با بیان اینکه در تمامی حوزه‌ها تلاش دولت ایجاد آرامش بوده است، ادامه داد: در حوزه اقتصادی نیز مهار تورم و راه اندازی چرخ‌های اقتصادی کشور جزء برنامه‌های دولت بوده است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور مبتکر طرح تحول سلامت است، گفت: مقام معظم رهبری و مجلس شورای اسلامی نیز از این طرح حمایت کرده‌اند.

وزیر بهداشت افزود: نتیجه توجه ویژه دکتر روحانی به قانون و تقید به این موضوع، قرار گرفتن حوزه سلامت در اولویت‌های نخست دولت و اجرای طرح تحول سلامت در کشور بود که سبب کاهش رنج و مشکلات مردم در حوزه سلامت شده است.

هاشمی ابراز داشت: مجلس شورای اسلامی نیز تاثیر قابل توجهی بر صیانت از آنچه در چند ماه گذشته در حوزه سلامت به دست آمده است، داشته است که امیدواریم آنچه به عنوان اعتبارات حوزه سلامت به مجلس ارایه شده با‌‌ همان کیفیت به تصویب برسد و مردم اطمینان یابند که طرح تحول سلامت استمرار داشته و ارائه خدمات با‌‌ همان جدیت ادامه می‌یابد.

بر اساس این گزارش، در این نشست، نماینده مردم خرامه در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه خرامه طی گزارشی به بیان مشکلات بهداشتی درمانی این شهرستان پرداختند و به مشکلاتی از جمله کمبود آمبولانس و کمبود متخصص زنان و زایمان و نیز مشکلات مربوط به خشکسالی در این شهرستان اشاره کردند.

همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تکمیل بیمارستان ۶۴ تختی خرامه را از جمله انتظارات مردم این شهرستان عنوان کرد و تصریح کرد: پیش بینی‌های لازم برای استفاده از دستگاه زباله سوز صورت گرفته است، اما دستگاه اتوکلاو مورد تاییدی تاکنون به ما معرفی نشده که امیدواریم مورد رسیدگی قرار گیرد.

وزیر بهداشت نیز پس از شنیدن مشکلات بهداشتی درمانی این شهرستان نسبت به تکمیل و تجهیز بیمارستان خرامه قول مساعد داد.

هاشمی همچنین در خصوص تامین متخصص زنان و زایمان برای خرامه هم چنین دستگاه اتو کلاو و سایر نیاز‌ها از جمله ساخت درمانگاه و اورژانس نیز قول مساعد داد.

وی در ادامه با توصیه و تاکید بر امر پیشگیری و صرف تلاش‌ها در این زمینه، گفت: اصلاح شیوه زندگی مانند پرهیز از مصرف دخانیات و کاهش مصرف قند و روغن و نمک، از جمله این موارد است و خوشحالیم که مرکز کوهورت خرامه نیز در امر پیشگیری فعال است.

وی یادآور شد: تکمیل و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی برای ارائه خدمات بیشتر به مردم، در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز