خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی:

پیشگیری از طلاق یک مسئولیت اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۳۷۰

در سال گذشته ۱۰ عامل بروز طلاق در جامعه را اعلام کردیم که خیلی از این موارد ربطی به سازمان بهزیستی ندارد، اما دامان سازمان را گرفته است.

اجرای فاز اول طرح «بشیر» که آموزش نیروهای سازمان بهزیستی را در دستور کار قرار دارد، از امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی در مراسم رونمایی از طرح جامع بشیر گفت: مهمترین بحثی که امروز در جامعه باید به آن پرداخته شود، صیانت از رکن خانواده است که همه مسئولان کشوری درباره آن ابراز دل‌نگرانی کرده‌اند.

وی افزود: سازمان بهزیستی از چند ماه پیش به صورت مشارکتی در محل معاونت اجتماعی سازمان، تصمیم به مطالعه طرح جامعی درباره خانواده کرد که در این مسیر بخش‌های برون سازمانی مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی با سازمان بهزیستی مشارکت داشتند تا در نهایت طرح بشیر که ارکان و شاخصه‌های ویژه‌ای دارد، برای صیانت از خانواده ترسیم شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: در این طرح تلاش‌مان بر این بوده است که فرایند محور باشیم، به همین دلیل برنامه‌هایی را برای مراحل پیش از ازدواج، ازدواج و مرحله طلاق تجمیع کرده‌ایم.

وی گفت: همچنین در این طرح رویکرد سیستمی با پدیده طلاق، حمایت اجتماعی بعد از طلاق، مشاوره طلاق و استفاده از ظرفیت بخش‌های غیردولتی مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: کسانی که قصد ازدواج دارند، باید اطلاعاتی داشته باشند، به همین دلیل ما از همین مرحله کار خود را آغاز می‌کنیم و تا زمانی که زوجی به هر دلیلی تقاضای طلاق داشته باشد، برنامه‌های خود را ادامه می‌دهیم.

هاشمی تاکید کرد: اصلاح مسیر زندگی و ورود به شرایط جدید زندگی از مواردی است که فرد باید آن را مورد توجه قرار دهد.

وی با اعتقاد به بی‌برنامگی کشور در حوزه طلاق گفت: کشور در حوزه مداخله و پیشگیری در بحثطلاق و آسیب‌هایی که منجر به طلاق می‌شود، بی‌برنامه است و ما یک شبکه یکپارچه درباره طلاق در کشور نداریم.

هاشمی با تاکید بر اینکه ما در ابتدای طرح هستیم، گفت: لازم است در این زمینه دستگاه‌های زیادی پای کار بیایند ما در سال گذشته ۱۰ عامل بروز طلاق در جامعه را اعلام کردیم که خیلی از این موارد ربطی به سازمان بهزیستی ندارد، اما دامان سازمان را گرفته است.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: ما پا در این میدان گذاشته‌ایم و نگران هم نیستیم چرا که منابع مالی برای این طرح نیز در نظر گرفته شده است، ولی برخی از دستگاه‌ها از وظایف خود غافل هستند و ما درخواست می‌کنیم تا در این راه به ما کمک کنند.

وی افزود: اجرای طرح بشیر آنقدر برای سازمان بهزیستی مهم بود که با وجود اینکه ما برخی از برنامه‌های سازمان را به دلیل برنامه‌های مالی فشرده برگزار می‌کردیم، برای این طرح سه روز زمان در نظر گرفتیم تا آموزش‌های لازم به همکاران ما داده شود و آنها نیز این آموزش‌ها را به همکاران پایین دست خود آموزش دهند.

وی اعتیاد، عدم مسئولیت‌پذیری، دخالت دیگران، بیکاری، عدم تسلط به تکنیک‌های حل مساله، پایین بودن آستانه تحمل، عدم بلوغ فکری، برخی از عوامل بروز طلاق دانست و افزود: پیشگیری از طلاق یک مسئولیت اجتماعی است و ما باید از خودمان این موضوع را آغاز کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز