خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل بیمه سلامت ایران:

کمتر از یک درصد مردم فاقد بیمه هستند

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۹۰۴

در شهر تهران یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن در طرح بیمه همگانی سلامت ثبت نام و دفترچه بیمه دریافت کردند. این افراد عمدتاً از قشر آسیب پذیر جامعه بودند و عمدتاً کار رسمی و تغذیه مناسب نداشتند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تعداد ساکنان مناطق محروم و حاشیه نشین شهرها بین هفت تا ۱۰ میلیون تن است که البته به نظر می‌رسد کمتر از یک درصد مردم هنوز برای بیمه شدن متقاعد نشده‌اند.

به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی گفت: درزمان حاضر شمار ثبت نام روزانه متقاضیان در سامانه بیمه سلامت ایرانیان به یکصدتن می‌رسد. ضمن اینکه تاکنون نیز حدود هشت میلیون و ۶۰ هزارتن از ثبت‌نام کنندگان بیمه همگانی، دفترچه بیمه دریافت کرده‌اند.

وی درباره اینکه آیا تمام مردم مناطق حاشیه نشین، شناسایی شده‌اند و تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند؟ گفت: همه افراد شناسایی شده‌اند و هر کس که به دلایلی نتوانسته است بیمه شود، محدودیتی برای تحت پوشش بیمه شدن برای وی وجود ندارد.

محسنی بندپی ادامه داد: برآورد ما این است که تعداد ساکنان مناطق محروم و حاشیه نشین شهرها بین هفت تا ۱۰ میلیون تن است که البته به نظر می‌رسد کمتر از یک درصد مردم هنوز برای بیمه شدن متقاعد نشده‌اند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، همچنین از شناسایی هشت هزار سکونتگاه غیر رسمی در کشور خبر داد.

وی در خصوص شهر تهران نیز اظهارداشت: در شهر تهران یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن در طرح بیمه همگانی سلامت ثبت نام و دفترچه بیمه دریافت کردند. این افراد عمدتاً از قشر آسیب پذیر جامعه بودند و عمدتاً کار رسمی و تغذیه مناسب نداشتند.

وی با اشاره به فاقد دفترچه بودن ۳۰ تا ۳۵ درصد افراد حاشیه نشین تصریح کرد: بررسی های استانی ما نشان می دهد که از سه میلیون جمعیت استان آذربایجان غربی، ۵۶۰ هزار تن فاقد دفترچه بیمه بودند و این آمار در استان یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفری لرستان ۲۶۰ هزار تن بود.

وی اظهار داشت: بررسی های ما نشان می دهد که میزان مراجعه این افراد پس از دریافت دفترچه بیمه، دو و نیم برابر بیشتر از افرادی است که از قبل صاحب دفترچه بیمه بودند و این امر نشان دهنده آن است که فاقدین دفترچه های بیمه سابقاً به دلیل مسایل مالی از مراجعه به مراکز درمانی اجتناب می کردند.

محسنی بندپی در پاسخ به اینکه آیا بیمارستان های خصوصی نیز دفترچه بیمه سلامت را می پذیرند؟ گفت: این دفترچه با دفترچه بیمه کارکنان دولت و صندوق بیمه روستایی و عشایر فرقی ندارد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: ما، در بخش خصوصی، تعرفه پرداخت شده در بخش دولتی را می دهیم.

وی افزود: بیمارستان های خصوصی با توجه به افزایش تعرفه و اجرای کتاب ارزشگذاری نسبی در شهرستان ها اعلام آمادگی کردند که با همان تعرفه دولتی با ما قرارداد بندند.

وی گفت: بسته‌های خدمتی با همکاری وزارت بهداشت در حال تدوین است. همچنین در رابطه با سازمان تامین اجتماعی و تکلیفی که مجلس برای ایجاد وحدت رویه در تعریف خدمات پایه سلامت، رسیدگی به اسناد یکسان پزشکی و قیمت خرید خدمات برعهده ما گذاشته است، کارگروه‌هایی تشکیل شده است که سه تا چهار را هم برگزار کرده‌اند این مقام مسوول در سازمان بیمه سلامت ایران، اظهار امیدواری کرد که سازمان بیمه سلامت ایران تا پایان امسال آنچه را که مجلس تکلیف کرده است، اجرایی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز