خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران:

موسسات خیریه باید در جهت توانمندسازی افراد نیازمند اقدام کنند

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۰۳۳

نیازمند این هستیم که نگاه موسسات خیریه را تغییر دهیم و مولفه‌های جدیدی را در برنامه‌ریزی آنها قرار دهیم.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با اشاره به اهمیت فعالیت موسسات خیریه در حوزه آموزش و تعامل بیشتر با مردم گفت: این موسسات باید به سمت توانمندسازی افراد نیازمندو نه افزایش وابستگی آنها به این موسسات حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن موسوی چلک در افتتاحیه هفتمین بازارچه خیریه انجمن بانوان دیپلمات وزارت امور خارجه گفت: امیدوارم برگزاری این نمایشگاه فارغ از خرید و بازدید، بهانه‌ای برای گسترش تفکر انسان دوستی و نوع دوستی باشد.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام خانه خیرین ایران بیش از ۱۵ هزار موسسه خیریه در ایران وجود دارد که به موضوعات مختلفی همچون زنان سرپرست خانوار، کودکان یتیم و بدسرپرست، ‌ معلولین، بیماران روانی و سالمندان بیش از دیگر موضوعات می‌پردازد و در کنار این مسائل نیز انجمن هایی برای حفاظت از محیط زیست و دیگر فعالیت‌های اجتماعی نیز وجود دارد.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در ارتباط با گروه‌های مختلف خیرین در کشور گفت: همواره از گذشته افراد مذهبی، بازاریان، معتمدین، پهلوانان، ورزشکاران و در چند دهه اخیر مسئولین نیز به امور خیر می پردازند، اما در این میان نقش افرادی که وجه مذهبی دارند، بیشتر است.

موسس اورژانس اجتماعی با بیان اینکه موسسات خیریه شرکای اجتماعی دولت ها هستند، گفت: نیازمند این هستیم که نگاه موسسات خیریه را تغییر دهیم و مولفه‌های جدیدی را در برنامه‌ریزی آنها قرار دهیم.

موسوی چلک ادامه داد: مسئولیت اجتماعی باید در جامعه تسری پیدا کند و پس از آن نیز باید به سمت رویکرد محله محوری و تعامل با مردم پیش برویم. همچنین باید به جای ایجاد وابستگی به سمت توانمندسازی افراد نیازمند حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: من مخالف کمک‌های اعانه‌ای نیستم، اما یکی از مشکلات اساسی موسسات خیریه این است که سبب وابستگی نیازمندان به این موسسات و یا دولت می‌شود. در حالی که باید به سمت توانمندسازی افراد قدم بردارند و این اقدام را با رویکرد پیشگیرانه، سلامت نگرانه و با تاکید بر حوزه‌های آموزشی انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز