خبرگزاری کار ایران

ربیعی اعلام کرد:

خانواده‌های دارای ۲ معلول صاحب مسکن می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۱۲۱

کارت سومین بسته امنیت غذایی شارژ شده و در هفته آینده اعلام عمومی خواهد شد / ۱۴۴ میلیارد تومان به اعتبارات این بسته افزوده شده و مرغ نیز برای این بسته در نظر گرفته شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تلاش می کنیم، خانواده های دارای دو معلول و بیشتر صاحب مسکن شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در حاشیه مراسم واگذاری ۲۰۴۰ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در جمع خبرنگاران گفت: ذیل فعالیت های شورای عالی رفاه بحثتوانمندسازی مطرح و پیگیری شده است که شامل ایجاد اشتغال و واگذاری مسکن است.

وی تاکید کرد: بخش عظیمی از هزینه های خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی مربوط به مسکن بوده که باعثفقر مطلق می شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در بحثفقر مطلق با موضوع کمبود کالری و پروتئین مواجه بودیم که در صدد رفع آن برآمدیم.

وی با بیان اینکه در بحثمسکن؛ میان بنیاد مسکن، خیرین، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت راه هم افزایی رخ داده، اظهار کرد: تفاهم نامه هایی امضا شده و امیدواریم تا پایان سال آینده موضوع مسکن پیگیری و ۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی را به جامعه هدف تحویل دهیم.

ربیعی ادامه داد: ۸۵۰۰ واحد مسکونی روستایی برای معلولان در نظر گرفته شده است. همچنین تلاش می کنیم، خانواده های دارای دو معلول و بیشتر صاحب مسکن شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این ۱۸ ماه ۲۸ هزار واحد مسکونی به مددجویان سازمان بهزیستی تحویل داده ایم، افزود: امروز ۲۰۴۰ واحد مسکونی را به صورت نمادین در استان های مختلف تحویل داده و ۵۳ هزار واحد دیگر نیز در دست احداثاست.

وی با اعلام اینکه در شورای عالی پول و اعتبار مقرر کردیم که برای وام مسکن مددجویان یارانه در نظر گرفته شود، افزود: نرخ سود وام مسکن مددجویان کم است.

ربیعی اظهار کرد: به مدت ۷ماه با وزارت راه جلساتی داشتیم و در نهایت مقرر شد؛ مسکن های کارشناسی تر شده ای را واگذار کنیم. زمین این مسکن ها را وزارت مسکن به صورت رایگان تامین کرده و این واحدهای مسکونی با همکاری بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان احداثمی شود.

ربیعی در خصوص بسته امنیت غذایی گفت: کارت سومین بسته امنیت غذایی شارژ شده و در هفته آینده اعلام عمومی خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۱۴۴ میلیارد تومان به اعتبارات این بسته افزوده شده و مرغ نیز برای این بسته در نظر گرفته شده است که این بسته به ۱۰میلیون نفر داده خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توزیع چهارمین بسته امنیت غذایی در شب عید خبر داد و گفت: عیدی مددجویان کمیته امداد نیز در حال بررسی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز