خبرگزاری کار ایران

ایازی خبر داد:

صدو مجوز برای ۱۷ سازمان مردم نهاد حوزه سلامت در وزارت کشور

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۱۷۵

برخی از مباحثمطروحه در این انجمن‌های مردم نهاد منجر به تصمیم گیری از جانب شخص وزیر بهداشت شده است که این می‌تواند کمک کننده باشد و ما بتوانیم بیشتر از ظرفیتهای سازمانهای مردم نهاد در حوزه سلامت استفاده کنیم.

قائم مقام وزیر در امور مشارکتهای اجتماعی، سازمانهای مردم نهاد و خیرین حوزه سلامت، از صدو مجوز برای ۱۷ سازمان مردم نهاد حوزه سلامت در وزارت کشور در سال ۹۳ خبر داد و گفت: تا کنون ۲۳۱ سازمان مردم نهاد حوزه سلامت نیز در استان‌ها شناسایی شده‌اند.

به گزارش ایلنا، سید محمد هادی ایازی در دومین نشست سازمانهای مردم نهاد حوزه سلامت ضمن اعلام این خبر و در ارایه گزارشی از فعالیتهای حوزه امور مشارکتهای اجتماعی و سازمانهای مردم نهاد گفت: جلسات سازمانهای مردم نهاد هر سه ماه یکبار تشکیل می‌شود و همچنین به منظور اجرایی کردن تصمیمات، کارگروه‌های بهداشت، غذا و دارو، آموزش و پژوهش و درمان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون کارگروه بهداشت به ریاست معاون بهداشت دو جلسه و کارگروه غذا و دارو یک جلسه برگزار کرده است، گفت: تمام سازمانهای مردم نهاد عضو یکی از کارگروه‌ها هستند و نمایندگان این سازمان‌ها در جلسات کارگروه‌ها شرکت می‌کنند و نقطه نظرات خود را مطرح می‌کنند.

قائم مقام وزیر در امور مشارکتهای اجتماعی، سازمانهای مردم نهاد و خیرین حوزه سلامت همچنین از تشکیل ۷ جلسه در شورای راهبردی سلامت خبر داد و گفت: ۴۴ مصوبه در این شورا به تصویب رسیده است.

دکتر ایازی با بیان اینکه تا کنون جلسات جداگانه‌ای با تعدای از انجمن‌ها از جمله کانون هموفیلی و انجمن دیابت گابریک داشته‌ایم، گفت: برخی از مباحثمطروحه در این انجمن‌ها منجر به تصمیم گیری از جانب شخص وزیر بهداشت شده است که این می‌تواند کمک کننده باشد و ما بتوانیم بیشتر از ظرفیتهای سازمانهای مردم نهاد در حوزه سلامت استفاده کنیم.

وی به فعال سازی دانشگاههای علوم پزشکی و شناسایی ۲۳۱ سازمان مردم نهاد حوزه سلامت در سطح استان‌ها اشاره کرد و گفت: در سفر به برخی از استان‌ها جلساتی با سازمانهای مردم نهاد فعال در این استان‌ها داشته‌ایم و اخیرا در سفر به استان هرمزگان جلسه خوبی با انجمن حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در این استان داشتیم و می‌توانیم از ظرفیت این انجمن استفاده نماییم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت انجمن پیشگیری از دیابت(گابریک) در کشور و گزارشی که این انجمن از فعالیتهای خود در شورای راهبردی سلامت ارایه داد، گفت: انجمن گابریک اقدامات ارزشمندی را در زمینه بیماری دیابت انجام داده است که می‌تواند در ارتقای سلامت جامعه کمک کننده باشد.

وی در پایان با اشاره به تعامل و برگزاری جلسات با حوزه سازمانهای مردم نهاد وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها گفت: تلاش ما این است که فعالیت سازمانهای مردم نهاد را بیشتر کنیم و از ظرفیتهای خوب این سازمان‌ها استفاده کنیم.

گفتنی است در این نشست که با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دکتر سیاری معاون بهداشت و بهمن مشکینی مشاور وزیر و معاون سازمانهای مردم نهاد وزارت کشور برگزار شد، ۱۷ نفر از مدیران و نمایندگان انجمن‌ها از جمله انجمن ارتقای بهداشت روان، انجمن حمایت از بیماران اسکیزوفرنیا، انجمن جامعه ایمن، انجمن صرع، انجمن آلزایمر، انجمن حمایت از بیماران کلیوی، انجمن بیماران نادر، انجمن اوتیسم ایران، انجمن تالاسمی ایران وکانون سلامت بانوان ایرانی به بیان نقطه نظرات و همچنین مشکلات بیماران تحت پوشش خود پرداختند. / ۲۰۱

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز